مدیران خودروعصر اعتبار

عامل حبابی شدن نرخ مسکن چیست؟

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، عامل حبابی شدن نرخ مسکن را فعالیت خارج از ضابطه بنگاه های معاملاتی خواند و بر ضرورت برخورد با افرادی که بدون اخذ مجوز اقدام به فعالیت در این حوزه می کنند، تاکید کرد.

عامل حبابی شدن نرخ مسکن چیست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، یوناتن بت کلیا با اشاره به آمار منتشر شده در خصوص رشد 20 تا 40 درصدی قیمت مسکن در برخی مناطق تهران، گفت: متاسفانه وجود قارچ گونه بنگاه های معاملاتی مسکن که تخصصی در این حوزه ندارند بر آشفتگی بازار دامن زده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سهل گیری در ارایه مجوز احداث مشاوران املاک مشکلات بسیاری را در بازار مسکن ایجاد کرده است، افزود: در حال حاضر با توجه به حاشیه سود بالای بنگاه های معاملاتی مسکن به بسیاری از مغازه داران تغییر کسب و کار داده و به شغل مشاوران املاک پیوسته اند.

    فعالیت غیرمطلوب بنگاه های معاملاتی به رشد قیمت مسکن دامن زده است

    نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از رشد قیمت ها در حوزه مسکن و حبابی شدن آن به علت فعالیت غیرمطلوب بنگاه های معاملاتی است، تصریح کرد: بسیاری از مشاوران املاک برای کسب سود بیشتر از حق کمیسیون دریافتی خود قیمت ها را بدون هیچ دلیل منطقی افزایش می دهند.

    بت کلیا با تاکید بر اینکه باید بساط دلالی در حوزه مسکن برچیده شود، گفت: لازمه ساماندهی بازار مسکن در شرایط فعلی برخورد با مشاوران املاکی است که بدون اخذ مجوز و تخصص کافی اقدام به بازگشایی محل کسب و کار خود کرده اند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از ضعف نظارت ها بر عملکرد مشاوران املاک در کشور، افزود: هر چند مجلس در حوزه انجام وظیفه نظارتی خود باید به این امور نیز نظارت داشته باشد اما وظیفه نظارت بر عملکرد بنگاه های معاملاتی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

    تخلفات بنگاه های معاملاتی مورد چشم پوشی واقع نشود

    دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان با بیان اینکه نباید از کنار تخلفات مشاوران املاک به سادگی گذشت، گفت: فرد مشغول در بنگاه معاملاتی را سراغ دارم که از معامله ای 9 میلیون تومان حق کمیسیون دریافت کرده است، حال باید بدانیم این نوع دریافتی ها در قیمت نهایی مسکن سرشکن می شود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تعامل دستگاه های مسئول برای خاتمه بخشیدن به دلالی مشاوران املاک در بحث مسکن ضروری است در غیر این صورت باید منتظر گرانی های بیش از این نیز باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو