مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت پایتخت هوشمند با کمک استارت‌آپ‌ها

عصر ساختمان- تبدیل تهران به یک شهر هوشمند، مدتی است در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است؛ ایده‌ای که اگر عملی شود، شهروندان می‌توانند اکثر فعالیت‌های روزمره‌شان را با تلفن‌های هوشمند انجام دهند.

ساخت پایتخت هوشمند با کمک استارت‌آپ‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از همشهری، در استارت‌آپ‌ویکندی که شهرداری تهران اجرای آن را بر عهده دارد، ایده‌های نو رقابت می‌کنند.

    راهنمای استارت‌آپ سازی؛ از صفر تا میلیاردر شدن!

    پرداخت قبوض و عوارض شهری، دسترسی به اطلاعات مالیاتی و پرونده‌های قضایی، دسترسی آنلاین به وضعیت ترافیک شهری، پارکینگ‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌های شهری و... در قالب اپلیکیشن‌ های هوشمند در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

    ایده شهر هوشمند در بعضی کشورهای پیشرفته دنیا اجرا شده و باعث کاهش هزینه شهروندان، آلودگی زیست‌محیطی و... شده است. این ایده قرار است در تهران هم عملی شود و به مرور گام‌هایی برای رسیدن به این هدف برداشته می‌شود. برگزاری نخستین استارت‌آپ‌ویکند مدیریت شهری هوشمند، برای بررسی ایده‌های این حوزه، یکی از نخستین کارهایی محسوب می‌شود که قرار است در همین راستا انجام شود. این استارت‌آپ‌ چه زمانی برگزار می‌شود و چطور باید در آن شرکت کرد؟

        استارت‌آپ‌ویکند به چه دردی می‌خورد؟

    استارت‌آپ‌ویکند برنامه‌ای است که آخر هفته‌ها برگزار می‌شود و در آن ایده‌های استارت‌آپی جسورانه به بحث گذاشته می‌شوند. در این رویداد، صاحبان استارت‌آپ‌ها دور هم جمع می‌شوند و تلاش می‌کنند تا ایده‌هایشان را به‌صورت یک برنامه تجاری دربیاورند. در نهایت، داورانی در روز پایانی استارت‌آپ‌ویکند، برترین ایده‌ها را گزینش کرده و طبق برنامه‌ای که از قبل اعلام شده، حمایت‌هایی از آنها صورت می‌گیرد. استارت‌آپ ‌ویکندهایی که در کشورهای مختلف برگزار می‌شود، برنامه‌هایی جهانی هستند و افراد ایده‌پرداز از تمام دنیا می‌توانند در آنها شرکت ‌کنند.

        ایده‌های خارجی در تهران

    استارت‌آپ‌ویکند یک رویداد جهانی است. درهای این همایش نیز روی ایده‌های خارجی باز است. صدرالدین علی‌پور، رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: «شرکت‌های دیگری که خارج از کشورمان به ثبت رسیده باشند یا افراد خارجی که در زمینه مدیریت شهری ایده داشته باشند، می‌توانند در همایش شرکت کنند. اطلاعات مربوط به این استارت‌آپ‌ویکند در سایت‌های جهانی نیز ارائه می‌شود. این رابطه، دوطرفه است؛ یعنی ایده‌های استارت‌آپی برتر ایرانی نیز می‌توانند در پله‌های بعدی رویدادهای جهانی استارت‌آپی ارائه شوند.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار