مدیران خودروعصر اعتبار

راه‌آهن کرمانشاه هفته آینده با حضور روحانی افتتاح می‌شود

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری ۲۳۲۰ میلیارد تومان پروژه همزمان با دهه فجر خبر داد و با اشاره به این‌که راه‌آهن کرمانشاه هفته آینده با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد گفت:ذوب‌آهن کماکان در حال تولید آزمایشی ریل است.

راه‌آهن کرمانشاه هفته آینده با حضور روحانی افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، خیرالله خادمی در نشست خبری اظهار کرد:‌در دهه فجر 2775 کیلومتر انواع راه و راه‌آهن برای بهره‌برداری آماده شده که به مرور تا پایان سال افتتاح می‌شود.

    وی تصریح کرد:‌ از این میزان 265 کیلومتر مسیر ریلی است که امیدواریم هفته آینده راه‌آهن کرمانشاه با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری برسد. ضمن آن‌که مسیر ریلی ارومیه نیز تا پایان سال جاری آماده سیر می‌شود.

    وی افزود: همچنین 568 کیلومتر در بخش بزرگراهی پروژه افتتاح می‌شود و در بخش روستایی نیز حدود 2000 کیلومتر راه آماده بهره‌برداری شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که قطعه اول آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: در مجموع بالغ بر 2320 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است.

    خادمی با بیان این‌که تاکنون 15500 کیلومتر انواع راه و راه‌آهن در کشور به بهره‌برداری رسیده و عملیات 14330 کیلومتر در حال اجراست، گفت: شرکت ساخت 27 هزار میلیارد تومان قرارداد دارد که برای اتمام آنها 50 هزار میلیارد تومان نیاز است.

    وی همچنین با اشاره به این‌که راه‌آهن قرارداد خرید 20 هزار تن با ذوب آهن دارد، افزود: کماکان ذوب آهن در مرحله آزمایشی ریل است، برای بالا بردن توان ذوب‌آهن پیشنهاد دادیم که هم از فاینانس برای تامین ریل استفاده کنیم و هم این‌که ذوب‌آب برای انتقال تولید ریل با یک شرکت هندی مشارکت کند.

    وی با یادآوری این‌که برای 200 هزار تن تفاهمنامه‌ای سه جانبه بین راه‌آهن، ذوب‌آهن و طرف هندی امضا شده است،

    خادمی با اشاره به به مذاکره برای تامین منابع مالی قطعه 3 آزادراه تهران-شمال با چینی‌ها، اظهار کرد: این قطعه سنگین‌ترین قطعه آزادراه به لحاظ اجرایی است و باید از منابع خارجی با یک سبکی استفاده شود.

    وی با بیان " موثرترین قطعه آزادراه قطعه یک است چون طول حدود 90 کیلومتر را به 32 کیلومتر کاهش می‌دهد" افزود:‌ دولت سهم خود را برای قطعه آزادراه تهران-شمال پرداخت کرده است. واقعیت این است که حجم عملیات در تمام جبهه‌ها با روند خوبی در حال پیگیری است، اما پیش‌بینی زمان در آزادراه تهران-شمال بسیار سخت است.

    وی بیان کرد: زیربار بردن ترافیک یک لاین قطعه آزادراه تهران-شمال به لحاظ نگرانی‌های مربوط به ایمنی امکان‌پذیر نیست.
    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: سه جناح در برخی جاها در چهار جناح عملیات اجرایی آزادراه تهران-شمال در حال انجام است و وظیفه پیمانکار این است که بر اساس زمانبندی فعالیت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار