مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

مسکن ۳۰درصد اقتصاد را به خود مشغول کرده است

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت پرهیز مسئولان از اظهارنظرهای غیرکارشناسی در حوزه مسکن، گفت: برنامه مداری می تواند ضمن ساماندهی وضعیت، بازارهای موازی را متاثر از بخش مسکن کند.

مسکن ۳۰درصد اقتصاد را به خود مشغول کرده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور با اشاره به عوامل تاثیر گذار در نرخ مسکن، گفت: به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان رشد معاملات مسکن به ویژه در نیمه دوم سال و 5 ماه اخیر که به افزایش حجم خرید و فروش مسکن و گردش مالی در این حوزه منجر شده متاثر از بازارهای موازی است.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر نرخ مسکن با توجه به بازارهای موازی تعیین می شود، افزود: این را باید در خاطر داشته باشیم که مسکن درست است که متاثر از بازارهای موازی است اما باید خود تعیین کننده رونق اقتصاد باشد.

    مسکن 30 درصد اقتصاد کشور را به خود مشغول کرده است

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مسکن 30 درصد اقتصاد کشور را به خود مشغول کرده و بیش از 320 شغل مسشتقیم و هزار شغل غیر مستقیم را در بر می گیرد، تصریح کرد: برنامه مداری در حوزه مدیریت بازار مسکن می تواند یک نقش به سزایی در رونق اقتصاد کشور داشته باشد.

    کیان پور ادامه داد: بهترین کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که با برنامه ریزی بازارهای موازی را متاثر از بخش مسکن کنیم نه اینکه مسکن متاثر از آن ها حرکت کند.

    تاثیرگذاری نرخ ارز بر بازار مسکن مقطعی است

    وی با اشاره به افزایش نرخ ارز و تاثیرگذاری آن بر بازارهای موازی، تصیح کرد: این افزایش مقطعی بوده و قطعا با کنترلی که دولت و بانک مرکزی اعمال می کند یک روند کاهشی در پیش خواهد گرفت از این رو بر بازار مسکن به صورت مستقیم تاثیر دارد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نقش اظهارنظرهای مسئولان در وضعیت آتی بازار مسکن تاثیرگذار است، گفت: یک نقش اساسی که ما به عنوان مسئولان داریم این است که باید در اظهارنظرهای خود دقت نظر داشته و اظهارنظر ما نباید باعث شود که مسکن به سمت بی نظمی یا رشد حباب قیمتی حرکت کند.

    ضرورت واقعی شدن نرخ مسکن

    وی با تاکید بر ضرورت تخلیه حباب قیمت مسکن و واقعی شدن نرخ ها، افزود: مسکن باید به سمت و سوی مناسبی در جهت آرامش بازار هدایت شود.

    کیان پور با بیان اینکه باید مصرف کننده واقعی وارد بازار مسکن شود، گفت: اینکه واسطه ها و آن هایی که به دنبال سوداگری در بازار هستند به این بازار ورود کنند به طور حتم وضعیت را بدتر می کند.

    وی با اشاره به تعدیل نرخ سود بانکی و تاثیرگذاری آن بر بازار مسکن، افزود: سرمایه های سرگردان به دنبال یک بازار موازی و جایگزین هستند از این رو بهترین مکان برای هدایت سرمایه ها بازار مسکن است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که مسکن به هر سمت و سویی که می خواهد هدایت شود، تصریح کرد: باید این بازار به سمت آرامش و شکستن حباب نرخ ها حرکت کند.

    کیان پور ادامه داد: رونق خرید و فروش مسکن را نباید با بالا رفتن قیمت اشتباه کرد زیرا با حبابی شدن نرخ ها خریدار متضرر می شود.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با اظهارنظرهای کارشناسانه در بحث مسکن به زودی حباب نرخ ها شکسته شده و آرامشی در بازار حاکم خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار