مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران:

پیش بینی عبور مصرف برق تهران از حد مجاز در تابستان

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود مصرف برق در پیک تابستان سال آینده به ۵ هزار مگاوات برسد، گفت: این در حالی است که مصرف برق شهر تهران در تابستان نباید از ۴۵۰۰ مگاوات فراتر برود.

پیش بینی عبور مصرف برق تهران از حد مجاز در تابستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، حسین صبوری در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شاخص شرکت توزیع برق تهران، گفت: تهران دارای 4.5 میلیون مشترک برق است که سالانه 150 هزار مشترک به آن اضافه می‌شود، بنابراین 8 پروژه شاخص امروز که با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید ما را در رسیدن به اهداف خود کمک خواهد کرد. ‌

    وی با بیان اینکه افتتاح سامانه خدمات غیرضروری 1521 در شرق و غرب تهران با هدف کاهش تردد و پاسخ به سیاست‌های دولت الکترونیک است، گفت: با راه‌اندازی این سامانه از 400 هزار مراجعه مشترکان به مناطق 22‌گانه برق کاسته خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه کاهش تلفات شبکه در راستای اقتصاد مقاومتی است و تهران در میان تمام شهرها رتبه اول را در کاهش تلفات به خود اختصاص داده است، گفت: پیک مصرف برق در تابستان سال جاری 4700 مگاوات بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد رشد داشته استT پس اگر این روند افزایش مصرف ادامه یابد مصرف برق در تابستان سال 97 به 5 هزار مگاوات خواهد رسید.

    صبوری تأکید کرد: پس با اجرای این پروژه‌ها و برنامه‌های در دست اجرا پیک مصرف برق تهران نباید در تابستان سال آینده از مرز 4500 مگاوات عبور کند.

    وی ادامه داد: درخواست ما از مقامات و استانداران تهران این است که چون مصرف برق تهران 25 درصد توسط دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود دستگاه‌های دولتی در کاهش مصرف پیشقدم شوند تا بتوانیم برق تهران را تأمین کنیم.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران ادامه داد: یکی از روش‌های کاهش مصرف برق توسط دستگاه‌های دولتی تغییر ساعت اداری است، چرا که مصرف برق چند سال است که از شب به روز منتقل شده است، بنابراین چون 50 درصد مصرف برق توسط دستگاه‌های سرمایشی صورت می‌گیرد می‌توانیم با این روش کمک بزرگی به کاهش مصرف برق کنیم.

    صبوری خاطرنشان کرد: 650 مرکز حیاتی و حساس در تهران داریم، سالانه چند هزار همایش و سمینار اقتصادی و سیاسی در تهران برگزار می‌شود که برق به عنوان زیرساخت تأمین‌کننده آسایش و امنیت این همایش‌ها و سمینارهاست. بنابراین علیرغم تمام محدودیت منابع مالی درخواست ما این است که فضای همکاری با دستگاه‌های خدمات‌رسان فراهم شود.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران تأکید کرد: عبور نکردن از مصرف 4500 مگاوات در تابستان سال آینده نیازمند همکاری مردم و دستگاه‌هاست پس باید مشترکان با دریافت اعتماد و اطلاع‌رسانی به موقع به کاهش مصرف برق پاسخ مثبت بدهند.

    به گفته وی، با بهره‌برداری از سامانه ارائه خدمات غیرحضوری 1521، 90 درصد مراجعات کاهش خواهد یافت.

    صبوری در پایان، بیان داشت: همچنین از طرح‌های شاخص قابل بهره‌برداری می‌توان به توسعه و بهینه‌سازی پست فشار متوسط و شبکه توزیع، راه‌اندازی و بهره‌برداری از 220 دستگاه پست اتوماسیون، توسعه و نوسازی تجهیزات عیب‌یابی کابل شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف، توسعه و نوسازی خودروهای مانور 20 کیلوولت، احداث و بهینه‌سازی 44 کیلومتر خط شبکه فشار متوسط و 528 کیلومتر خط شبکه فشار ضعیف و 165 دستگاه پست فشار متوسط، خرید، نصب، راه‌اندازی 5 دستگاه تجهیزات عیب‌یابی کابل شبکه‌های فشار ضعیف و دو دستگاه فشار متوسط و تحویل و تجهیز سه دستگاه ون، خرید و تجهیز 24 دستگاه خودروهای مانور 20 کیلوولت اشاره کرد.

    *انرژی‌های نوو تجدید پذیر در تهران توسعه یابد

    همچنین در این مراسم ستار محمودی قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره به اینکه آب و برق نیازمند افرادی دلسوز و عاشق است،گفت: آب و برق دارای فراز و نشیب‌های زیادی است،پس این عرصه نیازمند افراد عاشق به کار است.

    وی ادامه داد: در استان تهران نیازمند این هستیم که انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را توسعه دهیم، چرا که با توسعه این انرژی‌ها شیوه خدمات‌رسانی و پدافند غیرعامل به خوبی رعایت خواهد شد.

    به گفته وی انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند به پایداری خدمات و پدافند غیرعامل کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار