مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی:

مهلت ۲۴ ساعته برای ارزیابی مقاومت ساختمان برق‌حرارتی

عصر ساختمان- سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: مسئولان ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو ۲۴ ساعت فرصت دارند ایمنی و مقاومت ساختمان را با استفاده از مهندسان ارزیابی و نسبت به اسکان و جبران ضرر ساختمان‌های مجاور نیز اقدام کند.

مهلت ۲۴ ساعته برای ارزیابی مقاومت ساختمان برق‌حرارتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، سیدجلال ملکی (سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت آتش‌سوزی ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو گفت: مراحل فعالیت آتش‌نشانی رو به پایان است و درجه حرارت تا حد زیادی پایان آمده است و به حالت عادی نزدیک می‌شود. هم‌چنین مراحل لکه‌گیری در حال پایان است و پیش‌بینی می‌شود تا دو یا سه ساعت آینده به پایان می‌رسد.

    او با اشاره به جلسه هماهنگی دستگاه‌های مربوط به این حادثه، افزود: این جلسه مصوباتی داشت که مهم‌ترین بند این است که از زمانی که آتش‌نشانی محل را ترک می‌کند و آن را به مسئولان تحویل می‌دهد؛ ساختمان حداکثر 24 ساعت فرصت دارد تا با کمک گرفتن از گروه‌های مشاور و مهندسی نسبت به بازبینی برای وضعیت فیزیکی، ایستایی و مقاومت ساختمان اقدام کند.

    ملکی ادامه داد: هم‌چنین تنها ساختمان‌های اطراف که روز گذشته تخلیه شده بود؛ می‌توانند دوباره مورد استفاده قرار بگیرند که کارشناسان تشخیص دهند، ساختمان برق حرارتی مشکل ندارد. اگر اعلام شود ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو که دچار حادثه شده، ریسک خطرش بالاست ساختمان‌های دیگر هم نمی‌توانند مورد استفاده قرار گیرند تا زمانی که خطر به صورت کامل رفع شود.

    سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه متولیان ساختمان برق حرارتی باید نسبت به اسکان و رفع ضرر ساختمان‌های دیگر نیز اقدام کنند، تصریح کرد: خدمات انتظامی، ترافیکی و اورژانس خصوصا برای حفاظت و حراست از امکان و منازل که تخلیه شده با هماهنگی ستاد بحران منطقه 6 تا زمان نیاز ارائه خواهد شد.

    او افزود: انشعابات ضروری ساختمان‌های اطراف مانند آب، برق و گاز مشکلی ندارد و شهروندان می‌توانند از آنها استفاده کنند، اما ساختمانی که دچار حادثه شده بعد از تایید ایمنی و صلاحیت بهره‌برداری می‌توانند انشعابات را وصل کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار