مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی سازمان آتش نشانی عنوان کرد

پایان عملیات ۵۳ ساعته اطفای حریق ساختمان برق وزارت نیرو

عصر ساختمان- سخنگوی سازمان آتش نشانی اعلام کرد: عملیات ۵۳ ساعته اطفای حریق ساختمان وزارت نیرو در خیابان ولیعصر به پایان رسیده است.

پایان عملیات ۵۳ ساعته اطفای حریق ساختمان برق وزارت نیرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، جلال ملکی در نشست خبری که پس از حادثه آتش سوزی ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو در خیابان ولیعصر برگزار شد، اظهار کرد: نیروهای ما دقیقا ساعت 10:06:01 روز دوشنبه به مقصد این آدرس اعزام شدند و در ابتدا به ما اعلام می‌کنند که آتش سوزی در کابین آسانسور رخ داده است و طبیعتا این اتفاق ریسک خطر بالایی ندارد. وقتی نیروها اول به صحنه می‌رسند می‌بینند که در طبقات دود گرفته و درخواست نیرو می‌کنند. پس از اینکه نیروهای کمکی اعزام شدند مشخص می‌شود که آتش در طبقات منفی این ساختمان رخ داده که هشت طبقه و پنج طبقه منفی داشته و حریق در طبقه منفی چهار که بایگانی بود اتفاق افتاده است.

    وی ادامه داد: برخی از نیروها به طبقات بالایی اعزام شدند و بخش دیگر به طبقات پایینی رفتند و نزدیک 60، 70 نفر را از ساختمان خارج کردند که خوشبختانه مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.

    سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اضافه کرد: گروه‌های پایین عملیات اطفاء را آغاز کردند و در جایی این کار را انجام دادند که صحبت از اسناد بایگانی شده 30، 40 ساله بود و حجم زیادی از کاغذ، پوشه و پرونده با چیدمان نامناسب و عدم رعایت اصول ایمنی آتش گرفته بود. با تمامی شرایط سخت و دشوار آتش نشانان تا کنون که حدود 53 ساعت از حادثه می‌گذرد هنوز در محل هستند و البته به لطف الهی حادثه‌ای که می‌توانست پتانسیل بدتری داشته باشد با تلاش همکاران بنده بدون خسارت مالی سنگین و تلفات خاص مهار شد. البته ممکن است برای احتیاط و اینکه هنوز احتمال شعله ور شدن می‌تواند وجود داشته باشد. تعدادی از خودروها به همراه نیروهای آتش نشان در محل حضور پیدا کنند. اما حالا رسما می‌توانیم اعلام کنیم که این مسئله بدون مشکل خاصی ختم به خیر شد.

    وی افزود: ساعت 2:30 بامداد دیشب موفق شدیم به طبقه منفی چهار نفوذ کنیم و 9 صبح امروز اتمام عملیات خاموش کردن آتش اعلام شد.

    ملکی در پاسخ به این سوال که چرا اطلاعات اولیه در مورد حریق دیر رسید و چه کسی مسئول آن است، گفت: در ابتدا به ما اعلام کردند که آتش سوزی در کابین آسانسور است و دو تماس مبنی بر حریق آسانسور داشتیم. وقتی نیروهای ما رسیدند دیدند که از چاهک آسانسور دود به طبقات رسیده است و این در حالی است که منشأ آتش طبقه منهای چهار بود و این مسئله نشان می‌داد که آتش قبل‌تر رخ داده و وقتی دود به سمت طبقات بالایی آمده متوجه آن شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو