مدیران خودروعصر اعتبار

پرداخت وام به اراضی بدون سند

عصر ساختمان- مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن با اعلام این‌که برای اولین‌بار پس از پیروزی انقلاب با همکاری بانک مسکن به اراضی فاقد سند وام پرداخت می‌شود، گفت:‌ ۹۷درصد مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت تعیین تکلیف شد.

پرداخت وام به اراضی بدون سند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، امید محمدی اظهار کرد: بالغ بر 348 هزار و 342 واحد مسکن مهر در 31 استان کشور با مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا شده که دارای چند ویژگی خاص از جمله تمرکز بر پروژه‌های کوچک‌مقیاس،‌ استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت و تعاونی‌هاست.

    وی با اعلام اینکه "برای اولین‌بار از دوران پس از پیروزی انقلاب به اراضی فاقد سند وام پرداخت کرده‌ایم"، تصریح کرد:‌ با این‌که قولنامه‌ای سند دستی در عُرف جامعه رسمیت دارد اما در ادارات ثبت رسمی نشده،‌ برای این قبیل املاک با هماهنگی بانک مسکن طرحی دادیم تا مردم به‌راحتی بتوانند ساخت‌وساز مسکن را انجام دهند.

    وی با یادآوری این‌که بنیاد مسکن از سال 88 طرح مهر را در 871 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت در دست ساخت دارد، افزود:‌ قرار بود حدود 380 هزار واحد مسکن مهر در این شهرها احداث شود اما در دولت آقای روحانی به‌محدودیت‌ خط اعتباری قرارداد جدیدی با بانک نداشتیم در نهایت حدود 350 هزار واحد مسکن مهر اجرا شد.

    وی با تأکید بر این‌که حدود 97 درصد مسکن مهر تعیین تکلیف شده است، گفت:‌ حدود 8528 واحد مسکن مهر به‌دلیل فاقد متقاضی بودن یا پیشرفت فیزیکی زیر 30 درصد از این طرح خارج شده‌اند.

    مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن با بیان این‌که نرخ سود تسهیلات مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت 4 درصد است از ثبت‌نام بدون محدودیت برای واحدهای مسکن مهر این شهرها خبر داد و افزود: تاکنون 319 هزار  420 واحد تحویل شده و تا پایان سال پرونده مسکن مهر 19 استان بسته می‌شود.

    محمدی وعده اتمام مسکن مهر 12 استان (شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت) باقیمانده در شش ماه اول سال 97 را داد و اظهار کرد: از 870 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت کشور تاکنون مسکن مهر 650 هزار واحد به اتمام رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار