مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر کمیسیون عمران شورای شهر تهران خبر داد؛

اتمام پایش طرح های عمرانی و ترافیکی در پایتخت

عصر ساختمان- دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از اتمام فاز نخست طرح پایش مناطق ۲۲ گانه شهر تهران خبر داد.

اتمام پایش طرح های عمرانی و ترافیکی در پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمد علی کرونی با اشاره به اینکه نظارت میدانی کارشناسان کمیسیون عمران و حمل و نقل، گامی در مسیر خروج از بحران  است، گفت: به اعتقاد همه متخصصان مدیریت شهری، نظارت درست و آگاهانه شورای اسلامی شهرها (پیش، حین و پس از اجرا) بر کلیه عملیات عمرانی و طرحهای حمل و نقل می توان گامی   در جهت کاهش آسیبهای مدیریتی در شهرها برداشت  .

    وی ادامه داد : دبیرخانه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از آبانماه سال امسال، با هدف نظارت هوشمندانه بر کلیه بخشهای عمرانی - ترافیکی شهر تهران، بیش از بیست  بازدید  نیم  روزه از مناطق و بخشهای شهر تهران  را  برنامه ریزی کرد که در هر یک از این  بازدیدها، علاوه بر جلسات هم اندیشی با  کارشناسان  و مدیران مناطق شهرداری تهران، کارشناسان و مشاورین شورا موضوعاتی مانند، بازدید کیفیت طرح های خاتمه یافته، بررسی فرایند تکمیل طرح های ناتمام، وضعیت منابع مالی طرح ها، بودجه بندی و منابع آتی، امکان جذب منابع مالی بخش خصوصی در تکمیل طرح ها ، بررسی دلایل تطویل زمانی، وضعیت توان فنی مناطق مختلف، مقایسه مناطق مختلف از نظر رویکردهای فنی و عمرانی، کنترل رعایت استانداردهای نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران، شنیدن نظرات و انتقادات مدیران میانی و اجرایی شهرداری تهران وآشنایی با افق و چشم انداز آتی طرح ها را مورد بررسی قرار داد.

    کرونی با اشاره 5 دستاورد طرح پایش گفت : عمده ترین  موضوعات و دست آورد این بازدیدها  لزوم ایجاد ساختار طراحی مفهومی اقدامات اجرایی  است. مناطق مختلف شهرداری تهران، هر یک بر اساس سلیقه و خواسته فردی شهرداران مناطق یا  ضرورتهای کوتاه مدت، اقدام به تعریف طرحهایی کرده اند، که امروزه دیگر  ضرورت خود را از دست داده است. بسیار ضروری است، کارشناسان و مشاورین عالی شورای اسلامی شهر تهران، در فرایند تعریف اولیه طرحها قرار گیرند تا از تولد  طرحهای بدون  پشتوانه  و ضرورت  خودداری شود.

    همچنین  ضرورت حضور فعالتر اعضای  شورای اسلامی شهر تهران در فرایند  تصمیم سازی و تعریف پروژه مشخض شد زیرا  بسیاری از طرحهای تعریف شده، فاقد حمایت  فکری کافی مابین اعضای شورای اسلامی شهر تهران است  .

    کرونی با اشاره به ضرورت بکارگیری کارشناسان خبره تر در مناطق شهرداری گفت: طراحی معماری، طراحی جزییات اجرایی و اسناد مهندسی بسیاری از این  طرح ها   دارای مشکلات اساسی است که با حضور و بکارگیری کارشناسان خبره تر در فرایند  طراحی و اجرای پروژه ها، میتوان امیدوار بود در میان  مدت  کیفیت طرحهای شهری ارتقا  یابد.

    به گفته وی  لزوم  تقویت ساختارهای نظارتی  از دیگر دستاوردهای طرح پایش بود زیرا  علاوه بر نقص و مشکلات موجود در بخش طراحی و اجرا، بخشهای بزرگی از این طرح ها  از مشکل نبودن  نظارت کافی  رنج  میبرد.

    دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از ضرورت ادامه بازدیدها  بصورت ادواری و در بازه های زمانی سه  ماهه خبر داد و گفت" کارشناسان شورای اسلامی، مشاورین کمیسیون عمران و حمل و نقل  و اعضای  کمیسیون به این  نتیجه رسیده اند، که ادامه این بازدیدها  در بازه ای  زمانی  سه ماهه، میتواند کمکی بزرگ به  افزایش کارایی کمیسیون  باشد. بدین لحاظ با انجام پاره ای تغییرات در زمان و روشهای بازدید میدانی، این  بازدیدهها ، طی ادوار آتی ادامه خواهد  یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار