مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد:

تحریک تقاضا نتیجه کاهش ۲ ماهه زمان سپرده گذاری تسهیلات مسکن

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، کاهش مدت سپرده گذاری تسهیلات صندوق یکم مسکن را عاملی برای تحریک تقاضا خواند و گفت: باید مقداری از سود وام که بانک ها به عنوان هزینه پول باید از تسهیلات گیرنده دریافت کند از سوی دولت به عنوان یارانه پرداخت شود.

تحریک تقاضا نتیجه کاهش ۲ ماهه زمان سپرده گذاری تسهیلات مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدکمال الدین شهریاری با مثبت ارزیابی کردن تصمیم وزارت راه و شهرسازی در خصوص کاهش مدت سپرده گذاری تسهیلات صندوق یکم مسکن به 10 ماه، گفت: این اقدام به تحریک تقاضا و بهبود وضعیت بازار مسکن می انجامد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک ها با داشتن منابع و مصارف اقدام به تسهیلات دهی به متقاضیان می کنند، افزود: در حال حاضر منابع بانک ها با توجه به سپرده گذاری های انجام شده به وضعیت بهتری برای ارایه تسهیلات منجر شده است.

    تقویت طرف تقاضا با کاهش مدت سپرده گذاری تسهیلات مسکن

    نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مردم با سپرده گذاری ظرفیت وام گیری خود را افزایش می دهند، تصریح کرد: با توجه به کاهش مدت سپرده گذاری نزد بانک ها انگیزه و طرف تقاضا در بخش مسکن در حال تقویت شدن است.

    وی با بیان اینکه تحریک طرف تقاضا و تقویت آن تاثیرات مثبتی بر بازار مسکن دارد، گفت: کاهش 2 ماهه زمان سپرده گذاری نزد بانک ها برای اخذ تسهیلات می تواند انگیزه مضاعفی برای ورود به بازار مسکن ایجاد کند.

    کاهش سقف سپرده وام مسکن به منابع و مصارف بانک ها بستگی دارد

    این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به این سوال که کاهش سقف سپرده عملیاتی است یا خیر، افزود: این موضوع بستگی به منابع و مصارف شبکه بانکی دارد.

    شهریاری ادامه داد: منابع و مصارف شبکه بانکی برای ارایه تسهیلات باید با یکدیگر بالانس باشد در غیر این صورت عملیاتی نیست.

    وی با بیان اینکه فشار آوردن بر کاهش سقف سپرده ها برای اخذ تسهیلات مسکن بدون در نظر گرفتن اولویت های این حوزه به نفع شبکه بانکی نیست، افزود: پافشاری در این حوزه به ضعیف شدن بانک ها در حوزه منابع و بروز مشکلاتی در حوزه تسهیلات دهی می انجامد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بهبود وضعیت منابع بانک ها در آینده تسهیل شرایط پرداخت وام مسکن را در پی دارد، گفت: تا زمانی که تناسبی بین منابع و مصارف ایجاد نشود داشتن انتظار غیر واقع از شبکه بانکی صحیح نیست.

    ارایه یارانه به بانک ها نرخ سود تسهیلات را کاهش می دهد

    شهریاری همچنین با اشاره به دیگر اقدام وزارت راه و شهرسازی در خصوص کاهش سود وام بافت فرسوده به 6 درصد، تصریح کرد: اگر دولت منابعی را در بودجه برای یارانه تسهیلات پیش بینی کند بانک نیز از کاهش نرخ سود وام ها استقبال می کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: باید مقداری از سود وام که بانک ها به عنوان هزینه پول باید از تسهیلات گیرنده دریافت کند از سوی دولت به عنوان یارانه پرداخت شود.

    وی ادامه داد: ورود دولت برای ارایه یارانه به بانک ها در راستای تسهیل شرایط پرداخت وام مسکن و کاهش نرخ سود آن می تواند تاثیر خوبی در بازار داشته باشد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ارایه یارانه به بانک های عامل در حوزه مسکن برای کاهش نرخ سود تسهیلات آن ها در بودجه 97 کل کشور لحاظ خواهد شد که با این مصوبه نرخ سود تسهیلات بافت های فرسوده 6 درصد محاسبه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار