مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس،

دولت نباید مجری بازآفرینی شهری باشد

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه مجری بودن دولت در طرح بازآفرینی شهری به ادامه وضعیت فعلی می انجامد، گفت: دولت با حمایت از بخش خصوصی در این حوزه باید سکانداری کند.

دولت نباید مجری بازآفرینی شهری باشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور با اشاره به طرح دولت برای بازآفرینی سالی 300 هزار واحد مسکونی شهری، گفت: اینکه منابع دولتی صرف بهبود بازار مسکن شود اقدام خوبی نیست و دولت در این زمینه باید با حمایت بخش خصوصی به بهبود بازار اقدام کند.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری، افزود: سال 93 نیز طرحی این چنینی مطرح و مقرر شد که بانک مرکزی، بانک های عامل را مکلف به نوسازی بافت فرسوده کند اما بعد از سه سال 45 هزار واحد منجر به عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات بانکی شد.

    دولت در حوزه بهسازی بافت فرسوده تسهیل گری کند

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حوزه بهسازی بافت فرسوده شهری بهترین کار تسهیل گری دولت است، تصریح کرد: دولت در این حوزه باید بخش خصوصی را فعال کرده  و دست از مجری گری بردارد.

    وی با بیان اینکه مجری بودن دولت در طرح بازآفرینی شهری به ادامه وضعیت فعلی می انجامد، افزود: دولت باید سکانداری کرده و اجرا را به بخش خصوصی واگذار کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در نظر گرفتن مشوق هایی برای بخش خصوصی به تقویت حضور این بخش در بهسازی بافت فرسوده کشور کمک می کند، تصریح کرد: تولید به نرخ بازار و ارزش افزوده مناسب از مشوق هایی هستند که سرمایه های بخش خصوصی را به سمت بازار مسکن و بهسازی واحدهای فرسوده هدایت می کند.

    کیان پور با بیان اینکه حمایت دولت در بخش برخی معافیت های مالیاتی به حضور بخش خصوصی در حوزه نوسازی بافت های فرسوده شهری کمک شایانی می کند، گفت: معافیت مالیات در چرخه نقل و انتقال به ویژه نخستین نقل و انتقال از کسانی که در نوسازی بافت فرسوده شهری فعال هستند می تواند مثمر ثمر باشد.

    ارایه معافیت ها و مشوق ها راهکاری برای حضور بخش خصوصی در نوسازی بافت فرسوده

    وی با تاکید بر اینکه ارایه مشوق های شهرداری نیز عامل دیگری است که نوسازی بافت فرسوده شهری با همت بخش خصوصی را سرعت می بخشد، افزود: بسیاری از هزینه های مرتبط با ساخت و ساز در این بافت ها باید به صورت رایگان باشد تا سرعت بهسازی افزایش یابد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: ارایه تراکم های تشویقی برای ایجاد انگیزه در بخش خصوصی برای ورود به بافت های فرسوده شهری لازم است.

    کیان پور افزود: ارایه تسهیلات کارآمد و ارزان به بخش خصوصی دیگر انگیزه مورد نیاز این بخش برای حضور در بهسازی بافت های فرسوده شهری است.

    تعامل همه دستگاه ها برای اجرایی شدن طرح بازآفرینی شهری لازم است

    وی با بیان اینکه تعامل همه دستگاه ها برای تسریع در بهسازی بافت فرسوده شهری لازم است، گفت: دستگاه های خدمات رسان در حوزه روبنایی و زیربنایی نیز باید همکاری کاملی برای اجرایی شدن طرح بازآفرینی شهری داشته باشند.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ایجاد تکلیف برای دستگاه های مختلف در حوزه همکاری با بخش خصوصی در راستای توفیق طرح بازآفرینی شهری می تواند از تداخل وظایف و تسریع در امور موثر باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار