مدیران خودروعصر اعتبار

محله قدیمی کن از تسهیلات املاک بافت های فرسوده بهره مند می شود

عصر ساختمان- طی بازدید میدانی مشترک معاون وزیر راه و شهرسازی وشهردار منطقه ۵ از محله قدیمی کن، مقرر شد بافت مسکونی کن از مزایا و تسهیلات بافت های فرسوده برخوردار شود .

محله قدیمی کن از تسهیلات املاک بافت های فرسوده بهره مند می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، در بازدید صبحگاهی روز جمعه بیستم بهمن ماه 1396،  سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه  سید محسن اسدی شهردار منطقه، بخشدار کن، دبیر شورایاری این محله به منظور رسیدگی به مشکلات شهروندان از محله قدیمی کن بازدید کردند.

    محدوده اراضی کن در 3 بخش تقسیم بندی شده: باغات کن در شمال و شمال غربی –بافت مسکونی کن اتوبان شهید همت ازجنوب به حکیم ، از غرب به رودخانه کن و محدوده کشت اجباری شامل اراضی و توتستان های محله کن است که از غرب به رودخانه کن و ازشرق به بلوار تعاون می رسد.

    با ابلاغ طرح جامع شهرتهران در سال 1386 و همچنین طرح تفصیلی در سال 1391در صد و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهرتهران ، پیشنهاد تبدیل محدوده کشت اجباری محله کن به فضای سبز مطرح شد که در جلسات متعدد و مستمر دراین خصوص با حضور شورایاری ، متخصصان ، کارشناسان ، معتمدین محل و نمایندگان آنان به این موضوع پرداخته ولی به دلیل  عدم امکان تملک و نارضایتی مردم تاکنون همچنان مورد بررسی مسئولین شهری قرار گرفته است.

    بر اساس این خبر ،با توجه به حساسیت موضوع ، معاون وزیر راه و شهرسازی مقارن با ایام الله دهه  مبارک فجر ، از محله کن در منطقه 5 بازدید و به تعیین تکلیف اراضی کشت اجباری، تغییراتی در طرح تفصیلی محله مسکونی کن و شبکه معابر آن و تعیین تکلیف 1120 هکتار اراضی شمال قریه کن و بازنگری پیشنهادات قبلی در مورد این محله  پرداخت.

    طی این بازدیدمقرر شدکار گروهی متشکل از اعضای شورای عالی شهرسازی ، معاونت شهرسازی معماری شهرداری تهران و شهرداری منطقه 5 در خصوص بافت محله مسکونی کن تشکیل و در هفته های آینده موضوع رسیدگی شود طبق ضوابط و ابلاغیه قبلی شورای عالی شهرسازی و معماری شهر تهران محله کن تاکنون شامل بافت فرسوده نبوده و از مزایا و تسهیلات املاک بافت فرسوده برخوردار نمی شد ولی طی این بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی با قول مساعد نسبت به این موضوع اضافه کرد بافت قدیمی کن به بافت های فرسوده شهرتهران و برخورداری از تسهیلات و ضوابط بافت های فرسوده را از اولویت های کاری دانست و همچنین  طرح تفصیلی و ساخت و ساز بافت مسکونی محله کن نیز به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

    در پایان معاون وزیر راه و شهرسازی و شهردار منطقه 5 با حضور در حسینیه الغدیر کن به پای درددل و صحبت های اهالی محله کن نشستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار