مدیران خودروعصر اعتبار

سیاست شورای پنجم ساماندهی اعتبارات و شفاف سازی در تخصیص بودجه است

عصر ساختمان- رئیس شورای شهر تهران گفت: سیاست شورای پنجم و مدیریت شهری تهران، ساماندهی اعتبارات فرهنگی و اجتماعی و شفاف سازی در تامین وتخصیص بودجه است.

سیاست شورای پنجم ساماندهی اعتبارات و شفاف سازی در تخصیص بودجه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، محسن هاشمی در چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مراسم 22 بهمن گفت: ابتدا لازم می دانم از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن با وجود مشکلات و نارضایتی ها موجود در جامعه تشکر کنم این حضور بار مسئولیت را بر دوش مدیران نظام سنگین تر می کند تا با اصلاح وضعیت فعلی و افزایش کارامدی و خدمت رسانی از نارضایتی شهروندان بکاهند.

    وی ادامه داد: با توجه به فرآیند بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق و صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران لازم می دانم وانتشار برخی آمارها و تحلیل‌ها در رسانه ها و شبکه های اجتماعی نکاتی کوتاه را عرض می کنم.

    هاشمی اضافه کرد: اصلاح نظام مدیریت مالی و تامین وتخصیص اعتبارات شهرداری و مدیریت شهری تهران، فرایندی پیچیده وحساس است که از یکسو باید هدفمند و با سرعت وشتاب مناسب و در عین حال، باید حساب شده باشد تا به بی ثباتی ساختار و آسیب دیدن امنیت روانی کارکنان و فعالان در حوزه شهرداری نیانجامد و سرمایه اجتماعی مدیریت شهری را دچار خدشه و کاستی نسازد.

    رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: دامن زدن به انتظارات که نظام مالی مدیریت شهری به صورت دفعی و یک شبه اصلاح شود ، تنها به سرخوردگی جامعه و افزایش شکاف شهروندان و مدیریت شهری می انجامد ، اصلاحات باید مستمر و گام به گام باشد، چرا که اصلاحات دفعی و یک شبه قابل تداوم نیست و روندی شتابزده و ناپایدار است. نباید با دامن زدن به این تلقی که مدیریت شهری جدید با فعالیت‌های مذهبی، دینی و انقلابی مخالف است، به سرمایه اجتماعی و ثبات شهرداری آسیب زده شود.

    هاشمی با بیان اینکه سیاست شورای پنجم و مدیریت شهری تهران ، ساماندهی اعتبارات فرهنگی و اجتماعی و شفاف سازی در تامین و تخصیص بودجه است، گفت: این سیاست نباید به مخالفت با فعالیت‌های مذهبی در سطح شهر تعبیر شود ، در شرایط فعلی دستگاه‌های متعدد و موازی در حال فعالیت فرهنگی، مذهبی در سطح شهر تهران هستند و عدم ساماندهی این فعالیت‌ها می تواند موجب موازی کاری، اتلاف منابع و ایجاد رانت و حیف و میل بیت المال گردد. قانون تکالیف و وظایف دستگاه‌های مسئول را در حیطه فعالیت خود مشخص کرده و متاسفانه اکنون بسیاری از وظایف وتکالیف قانونی مدیریت شهری بر زمین مانده است که باید این فعالیت‌ها را اولویت بندی نموده و بر اساس منابع و اعتبارات پیگیری شود.

    وی ادامه داد: در این میان نباید به مدیریت شهری اتهام مخالفت با فرهنگ دینی زده شود و نه به جامعه مذهبی اتهام رانت‌خواری، اینگونه رویکردها به جای حرکت به سمت وحدت، شکاف اجتماعی را در جامعه عمیق تر می کند. نکته دوم ، مشکلات ساختاری در نظام بودجه نویسی و تامین منابع وهزینه کرد شهرداری تهران است که طبیعتا این ساختار ظرف چندماه قابل جایگزینی نیست و به همین دلیل کار شورا در بررسی و اصلاح لایحه بودجه و راستی آزمایی اعمال سیاست های مدیریت شهری در بودجه کار را دشوار می کند و به نتیجه رسیدن آن، تلاش بیشتر اعضای شورا و مسئولان شهرداری و صبوری بیشتر افکار عمومی را می طلبد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار