مدیران خودروعصر اعتبار

استیضاح وزیر راه و شهرسازی با بیش از ۳۰ امضاء کلید خورد

عصر ساختمان- نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس، از کلید خوردن استیضاح وزیر راه و شهرسازی در نشست امروز صحن علنی با بیش از ۳۰ امضاء خبر داد.

استیضاح وزیر راه و شهرسازی با بیش از ۳۰ امضاء کلید خورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی از کلید خوردن استیضاح وزیر راه و شهرسازی در نشست امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: عملکرد وزیر راه و شهرسازی و زیرمجموعه‌های این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف مورد انتقاد نمایندگان است که برخی از این مشکلات مربوط به مسائل ملی است همانند مشکلات عدیده‌ای که در حوزه حمل و نقل کشور وجود دارد و بخشی از این مشکلات و انتقادها مربوط به مسائلی است که در استان‌ها و مناطق وجود دارد.

    نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه بنده ضعیف‌ترین حوزه عملکردی دولت حوزه راهسازی است، افزود: در بخش‌های مختلفی از حوزه انتخابیه بنده جاده‌های اصلی دسترسی مردم روستا به شهر هنوز خاکی است و ظرف 20 ماهی که بنده نماینده این حوزه انتخابیه هستم وزارت راه و شهرسازی نه تنها عملکرد قابل قبولی نداشته بلکه در بسیاری از موارد پروژه‌ها به صورت نیمه کاره رها شده است.

    بخش محروم صالح آباد نزدیک به 200 کیلومتر جاده اصلی خاکی دارد

    رحیمی جهان آبادی ادامه داد: در بخش محروم صالح آباد از حوزه انتخابیه بنده نزدیک به 200 کیلومتر جاده اصلی خاکی وجود دارد و اگر برف یا بارانی ببارد راه ارتباطی روستا به شهر قطع می‌شود و امکان دسترسی آنها به خدمات بهداشتی یا خدمات شهری از بین می‌رود.

    وی با بیان اینکه در بسیاری از مناطق مرزی جاده‌هایی مرزی، خاکی و صعب‌العبور است، یادآور شد: این سبب شده روستاهایی که جاده‌های ارتباطی آنها خاکی است تمایل به کوچ روستاها و تخلیه روستاهای مرزی داشته باشند که این امر به امنیت مناطق ارضی آسیب می‌رساند.

    اولویت مناطق محروم و مرزی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی نیست

    این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: بسیاری از جاده‌ها همانند جاده دوبانده‌ای که تربت جام به تایباد دارد و یا تربت جام به مشهد و جاده ارتباطی باهرز به تایباد کار چندانی نشده و مردم نارضایتی شدیدی از عملکرد حوزه راهسازی دارند.

    عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتباراتی که تقسیم شده و یا اختصاص می یابد به صورت ناعادلانه توزیع می‌شود، تصریح کرد: به هیچ عنوان اولویت مناطق محروم و مرزی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی نیست لذا این موارد سبب شده که حدود 30 نفر از نمایندگان استیضاح وزیر راه  و شهرسازی را امضا کنند که احتمالاً افزایش می‌یابد که به زودی تقدیم هیئت رئیسه می‌شود و تا پایان از این استیضاح حمایت می‌کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو