مدیران خودروعصر اعتبار

شکرچی‌زاده در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مهندس معین‌فر بیان کرد:

مهندس معین‌فر جزو پایه‌گذاران اندیشه سیاسی بر پایه مباحث و تفکرات دینی کشور بود

عصر ساختمان- شکرچی‌زاده با تاکید بر اینکه قطعا واکاوی شخصیت‌هایی مانند مهندس معین‌فر در این روزها امری بسیار کارگشا و مفید خواهد بود گفت: با توجه به شواهد موجود وجه پذیرش مسئولیت اجتماعی شخصیت این فقید سعید از ابتدای ورود ایشان به دانشکده فنی در دهه ۳۰ کاملا آشکار و مشخص بود چرا که مهندس معین‌فر جزو پایه‌گذاران اندیشه سیاسی بر پایه مباحث و تفکرات دینی و از روشنفکران این حوزه به شمار می‌رفت.

مهندس معین‌فر جزو پایه‌گذاران اندیشه سیاسی بر پایه مباحث و تفکرات دینی کشور بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت فقید سعید مهندس علی‌اکبر معین‌فر طی سخنرانی اعلام کرد: مهندس معین‌فر، فردی نازنین، فروتن و دوست‌داشتنی بود که من از سال 1362 به عنوان دانشجوی ایشان در دانشکده فنی افتخار آشنایی با وی را دارم.

    شکرچی‌زاده در ادامه ضمن اشاره به این مطلب که پس از قبول مسئولیتم در مرکز تحقیقات در جلسات بسیاری در شورای پژوهشی بخش شتاب نگاری در خدمت مهندس معین‌فر بودم گفت: این جلسات برای من بسیار ارزشمند است چرا که مطالب بسیار مفیدی از این فقید سعید آموختم.

    وی ادامه داد: متاسفانه شرایط امروز جامعه به گونه‌ای است که نسل جوان دچار تزلزل‌های فراوانی در ارزش‌ها و اندیشه‌های خود هستند، مطلبی که ما به این شدت بین جوانان دهه‌های 40 و 50 شاهد آن نبودیم چرا که در آن زمان وجود الگوهایی همچون مهندس معین فر در پیش روی ما مانع از این بحران می‌شد.

    شکرچی‌زاده در ادامه با تاکید بر اینکه قطعا واکاوی شخصیت‌هایی مانند مهندس معین‌فر در این روزها امری بسیار کارگشا و مفید خواهد بود گفت: با توجه به شواهد موجود وجه پذیرش مسئولیت اجتماعی شخصیت این فقید سعید از ابتدای ورود ایشان به دانشکده فنی در دهه 30 کاملا آشکار و مشخص بود چرا که مهندس معین‌فر جزو پایه‌گذاران اندیشه سیاسی بر پایه مباحث و تفکرات دینی و از روشنفکران این حوزه به شمار می‌رفت.

    این مقام مسئول ادامه داد: مهندس معین‌فر به خوبی توانسته بود تا تفکر دینی را در فضای اجتماعی و سیاسی کشور وارد کرده و همچنین پس از انقلاب نیز موفق شد این پذیرش مسئولیت اجتماعی را حفظ کرده و به عنوان اولین وزیر نفت کشور ایفای نقش کند.

    شکرچی‌زاده با اشاره به این نکته که مهندس معین‌فر همواره در اموری چون نقد حاکمیت در جهت خیر و صلاح کشور گام برداشته و مکررا به اصول نظام و تعالی کشور توجه ویژه داشت.

    رئیس مرکز تحقیقیات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به ابعاد علمی و تخصصی مهندس معین فر بیان کرد: ایشان از زمان فارغ التحصیلی در سال 1336 به سمت و سوی مهندسی زلزله حرکت کرده و برای مهار قدرت این حرکت طبیعی زمین در قتل عام مردم به عنوان یکی از وظایف عرصه مهندسی تلاش کرده است.

    به گفته این مقام مسئول مجموعه شتاب‌نگاری با خرد و تیزبینی مهندس معین‌فر ایجاد و نخستین دستگاه‌های شتابنگار به کشور وارد شد، اقداماتی که با دلسوزی تمام، همواره و تا آخرین لحظه عمر از سوی این بزرگوار مورد توجه قرار می‌گرفت.

    شکرچی‌زاده در این راستا با تأکید براینکه ما نیز تلاش داریم تا از این میراث به خوبی نگهداری کرده و برای توسعه و گسترش آن تلاش کنیم گفت: قصد داریم تا ضمن پویا نگه داشتن این مجموعه، سیستم‌های واکنش سریع را متکی به اطلاعات مجموعه افزایش دهیم.

    این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه مهندس معین‌فر از بنیان‌گذاران آیین‌نامه‌های مقاومت ساختمان در برابر زلزله بوده است گفت: ایشان از دهه 30 تا کنون همواره این مطلب را دنبال کرده و جزو نخستین رؤسای مقررات ملی ساختمان به شمار می‌روند.

    وی در پایان خاطرنشان کردک تلاش داریم تا بتوانیم دغدغه‌های مرحوم معین‌فر را به عرصه عمل رسانده و میراث مهم ایشان از جمله اصول مهندسی در طراحی، اجرا و نگهداری و همچنین اخلاق مهندسی را رعایت کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو