مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس خبر داد:

از سرگیری ساخت بزرگراه تبریز - باکو با نظر ویژه وزیر راه و شهرسازی

عصر ساختمان- نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیگیر موضوع بزرگراه تبریز- باکو هستیم، گفت: مشاور جدید این بزرگراه هفته آینده مشخص می شود.

از سرگیری ساخت بزرگراه تبریز - باکو با نظر ویژه وزیر راه و شهرسازی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، قلی الله قلی زاده روز چهارشنبه در شورای اداری استان با اشاره به نظر مثبت و ویژه وزیر راه و شهرسازی برای از سرگیری عملیات ساخت بزرگراه تبریز - باکو افزود: این مصوبه تعطیل شده بود اما با پیگیری هایی که انجام گرفت از طریق وزارت راه مشاوری برای آن در نظر گرفته شد.
    وی ادامه داد: به دلیل کندی مشاور انتخاب شده، این پروژه بزرگراه تبریز- باکو از مشاور گرفته شده است و مقرر شده مشاور قدری برای آن انتخاب شود.
    بزرگراه تبریز-باکو بزرگراهی مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان است که از شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی آغاز و پس از گذر از شهرهای اهر، گرمی و بیله‌سوار وارد خاک جمهوری آذربایجان و به شهر باکو منتهی می شود؛ با احداث این بزرگراه، ایران به منطقهٔ قفقاز و روسیه متصل خواهد شد.
    نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: هر چند الکترونیکی شدن گمرک علاوه بر کاهش زمان ترخیص کالاها از جعل و دستکاری اپراتورها نیز جلوگیری کرده، اما واقعیت این است داشتن دانش و فناوری به تنهایی کافی نیست، بلکه نیازمند تغییر نگرش و نیت خوب برای به مقصد رساندن کارها هستیم.
    وی با بیان اینکه مشکل ما نداشتن دانش، ابزار و تکنولوژی بالا نیست، ادامه داد: فناروی خوبی را در اختیار داریم و دانش مدیران ما بالاست ولی آنچه که مانع جذب رضایت مردم است نوع نگاهی است که در دستگاه های اجرایی وجود دارد.
    الله قلی زاده با اشاره به برخی بخشنامه ها و مصوبات دست و پاگیر در ادارات، گفت: برای مثال وام های خوداشتغالی که برای روستاییان در نظر گرفته شده به بهانه های مختلف به وام گیرنده تعلق نمی گیرد.
    وی اضافه کرد: اسنادی که بانک های عامل برای تضمین از روستاییان می خواهند مانعی برای دریافت تسهیلات است.
    نماینده مردم کلیبر و هوراند اظهار کرد: در خواست اسناد شهری از روستاییان و یا دو ضامن کارمند مانعی برای دریافت تسهیلات اشتغال زرایی برای روستاییان است.
    وی گفت: چرا بانک ها برای ارائه تسهیلات خوداشتغالی از روستاییان اسناد روستایی و سفته قبول نمی کنند.
    الله قلی زاده افزود: مقرر شده با استفاده از تسهیلات بانکی به کشاورزان تراکتور داده شود ولی موانعی بر سر راه وجود دارد که کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است.
    وی ادامه داد: به کشاورزانی که دارای زمین استیجاری هستند این تسهیلات ارائه نمی شود، همچنین به کشاورزانی که دارای گواهینامه تراکتور نیستند نیز تسهیلات ارائه نمی شود.
    نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران اجرایی استان باید در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنند باید نیت و ادعا در عمل نشان داده شود ولی در عمل شاهد ایجاد موانع هستیم.
    وی در خصوص گمرک منطقه آزاد خداآفرین گفت: این گمرک در گذشته به دلیل مشکلاتی که به وجود آمده بود مدتی بسته شد و اکنون به اسم فعال است و در عمل کاری انجام نمی گیرد؛ چرا نباید واردات کالا از این گمرک انجام نشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار