مدیران خودروعصر اعتبار

عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن :

جهش قیمت کاذب در بازار مسکن وجود ندارد

عصر ساختمان- عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن گفت: با توجه به انباشت تقاضا در این بازار و ارائه تسهیلات لازم از سوی دولت، جهش قیمتی کاذب در این بازار، ایجاد نمی‌شود.

جهش قیمت کاذب در بازار مسکن وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج رهبر عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران اظهار کرد: ارائه تسهیلات خرید مسکن با نرخ سود 8 درصد در مناطق غیرفرسوده و نرخ سود 6 درصد در مناطق فرسوده تهران می‌تواند زمینه‌ساز رونق بازار مسکن شود و دولت نباید هیچ محدودیتی در زمینه ارائه تسهیلات داشته باشد .

    وی در ادامه افزود: در گذشته محدودیت هایی در زمینه تسهیلات و اعتبارات بانک مسکن وجود داشت، به طوریکه تنها 82 هزار فقره تسهیلات به خریداران پرداخت می‌شد، همین موضوع باعث شد، رونق مسکن به تاخیر بیافتد.

    عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران با بیان اینکه دولت طرح‌های جدیدی برای تسهیلات مسکن در نظر گرفته است، گفت: در صورتیکه متقاضیان در بانک مسکن سپرده‌گذاری کنند، بعد از 5 ماه می‌توانند یک برابر سپرده‌گذاری را تسهیلات دریافت کنند و بعد از گذشت ده ماه دو برابر سپرده را تسهیلات دریافت کنند.

    رهبر تاکید کرد: دولت باید امکانات و تسهیلات لازم را در بافت‌های فرسوده برای توسعه‌گران فراهم کند تا رونق در این مناطق نیز ایجاد شود.

    لزوم افزایش قیمت مسکن بیش از نرخ تورم

    عضو انجمن انبوه‌سازان درباره وضعیت بازار مسکن نیز گفت: انتظار می‌رود بعد از رکود 2 ساله‌، قیمت‌ها در این بازار افزایش یابد.

    وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته انباشت تقاضا برای بازار مسکن ایجاد شده است، گفت: با توجه به انباشت تقاضا در این بازار و ارائه تسهیلات لازم از سوی دولت، جهش قیمتی کاذب در این بازار ایجاد نمی‌شود.

    رهبر تاکید کرد: افزایش قیمت در بازار مسکن باید بیش از نرخ تورم باشد، چراکه انگیزه توسعه‌گران و سرمایه‌گذاران برای ورود به این بازار بیشتر می‌شود.

    وی در خاتمه یادآور شد:  تولید مسکن در گروی افزایش قیمت بیش از نرخ تورم است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار