مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار تهران:

نقش شوراها در ایجاد اشتغال و احیا بافت های فرسوده بی بدیل است

عصر ساختمان- استاندار تهران گفت: شوراهای شهر و روستا در ایجاد اشتغال، احیا بافت های فرسوده و حاشیه شهر و همچنین کاهش آلودگی هوا نقش موثر و بی بدلیلی دارند.

نقش شوراها در ایجاد اشتغال و احیا بافت های فرسوده بی بدیل است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا, محمد حسین مقیمی پنجشنبه شب در نشست صمیمی با اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و شهرداران و دهیاران شهرستان دماوند با اشاره به جایگاه شوراها بیان کرد : در قانون اساسی 5 اصل به شوراها اشاره شده که برای پیشرفت و توسعه روستا، بخش، شهر، شهرستان، استان و کشور ، شوراها تشکیل شد که بر همه فعالیت های عمرانی، اجرایی، رفاهی نظارت داشته و با توجه به مقتضیات حوزه فعالیت، حامی باشند.
    وی با اشاره به اهمیت نقش شوراها اظهار کرد: دولت میتواند لایحه به مجلس دهد، 15 نفر از نمایندگان مجلس میتوانند طرح بدهند و رئیس قوه قضاییه میتواند لوایح مربوط به قوه قضائیه را از طریق دولت به مجلس ارائه دهد و شورای عالی استان ها نیز میتواند طرح دهند و در شورای عالی استان ها همان کاری را انجام می دهند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام میدهند.
    این مقام مسئول با اشاره به اصل یکصد قانون اساسی خاطرنشان کرد : اگر نگاه ما به نقش شورا همان نگاهی باشد که در اصل یکصد قانون اساسی بیان شده، با توجه به مشکلاتی که در کشور موجود دارد، متوجه خواهیم شد که شوراها توانایی کمک در حل مشکلات را دارند و کسانی که قانون اساسی را به تحریر درآوردند نیز بیشتر به دنبال همین نقش شورا بودند.
    استاندار تهران با اشاره به اینکه حدود 120 هزار شورا در کشور فعال هستند، اضافه کرد: اگر هر 3 هزار نفر را یک لشگر بدانیم، 40 لشگر تقویت شده داریم که میتوانند در مدیریت کشور موثر باشند و در تصمیم گیری ها مشارکت کنند و اگر همراه و هم جهت باشند، حرکت عظیمی شکل خواهد گرفت.
    این مقام مسئول تصریح کرد: شهرستان دماوند در اکثر نقاط پتانسیل هایی دارد که راکد مانده و اگر به این موضوعات متمرکز شویم میتوان از پتانسیل های هر نقطه استفاده مطلوب کرد و توقعی که از شوراها می رود کمک برای نشان دادن و پیدا کردن راه موفقیت است.
    مقیمی گفت: به دنبال این هستیم که طرح اشتغال فراگیر را اجرایی کنیم و با اجرای طرح بازآفرینی و توانمند سازی شهرها در مناطق حاشیه ای و فرسوده سطح زندگی مردم را ارتقا دهیم که شورا های شهر و روستا نقش مهمی در جهت اجرایی شدن این طرح ها دارند.
    استاندار تهران با بیان اینکه دقت در بازسازی و مقاوم سازی شهر و و روستا بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: کشور ما روی گسل زلزله قرار دارد و هیچ وقت هم خبر نمیکند پس بنابراین همانطور که ما باید با شرایط کمبود آب زندگی کنیم، در خصوص گسل نیز باید با شرایط آن زندگی کنیم و شرط آن مقاوم سازی ساختمان ها است.
    این مقام مسئول عنوان کرد: از حادثه زلزله بم قرار بود هر سال 10 درصد از مناطق شهری و روستایی مقاوم سازی شود و تسهیلات خوبی نیز در این زمینه نیز پرداخت می شد ولی با توجه به عدم استقبال مردم این مهم به درستی عملیات نشد.
    شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو