مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شهردار تهران:

نوع جدیدی از پارکبان‌ها در راه است

عصر ساختمان- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ارائه پیشنهادهای جدید به مجلس برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد.

نوع جدیدی از پارکبان‌ها در راه است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محسن پورسید آقایی معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران درباره طرح جدید شهرداری برای ساماندهی پارک حاشیه‌ای که به زودی برای تصویب به شورای شهر ارائه خواهد شد گفت: در طرح جدید محل‌هایی را برای پارک حاشیه ای مشخص خواهیم کرد و  اپلیکیشنی هم در حال تهیه است. همچنین یک سری دستگاه خریداری خواهیم کرد تا افرادی که در مناطق گشت خواهند زد تا با کمک این دستگاه‌، خودورها را چک کنند.

    او در خصوص شیوه جدید پرداخت عوارض پارک در حاشیه خیابان‌ها تصریح کرد: خودروها می‌توانند از طریق موبایل و اپلیکیشن یا کارت بانکی هزینه شارژشان را پرداخت کنند. همانطور که گفته شد، افرادی هم در منطقه خواهند بود تا چک کرده و مطمئن شوند که این خودورها عوارضشان را پرداخت کرده‌اند. در واقع افراد شماره خودرو را با دستگاه چک می‌کنند تا مطمئن شوند عوارضشان را پرداخت کرده‌اند.

    معاون شهردار در رابطه به قیمت گذاری برای پارکینگ‌ها نیز تصریح کرد: قیمت‌گذاری جدید همان مصوبه قیمت‌های سال 93 شورای چهارم خواهد بود و پارکومترها هم سر جای خود باقی خواهند ماند.

    پورسیدآقایی در باره سرنوشت پارکبان‌ها که فعالیتشان توسط شورای چهارم غیرقانونی اعلام شده بود، گفت: پارکبان به این معنا که فردی  کنار خیابان ایستاده و از  شهروندان پول بگیرد، دیگر نخواهیم داشت، اما  همانطور که گفتم افرادی را استخدام می‌کنیم تا با دستگاه‌های خریداری شده مدام چک کنند که آیا خودروها عوارضشان را در سیستم پرداخت کرده‌اند یا خیر.

    معاون شهردار درباره مسئولیت جابه‌جایی سه میلیون نفری که صبح‌ها از شهرستان ها و استان‌های اطراف، به تهران آمده و شبها بر می‌گردند، گفت: در قانون برنامه ششم به صراحت در مجلس تاکید شد که متولی ساماندهی حمل‌و‌نقل عمومی وزارت راه و شهرسازی و راه آهن کشور است. بنابراین ما با آن‌ها جلساتی  داشته‌ایم  و وزارت راه و راه آهن  با هماهنگی وزارت کشور در حال ایجاد یک شرکت مشترک تحت عنوان ششرک حمل و نقل حومه‌ای هستند. این شرکت متولی حمل و نقل در حومه‌ شهرهای بزرگ همچون تهران خواهد بود.

    معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری با تاکید بر اینکه شهرداری نهایت همکاری خود را در محدوده شهر انجام  داده اما خارج از محدوده  تهران به عهده وزارت راه و شهرسازی است، گفت: در داخل محدوده  تهران تا آنجایی که لازم باشد همکاری می‌کنیم. اگر لازم باشد شهرداری امکانی را برای حفر تونل، ایجاد ایستگاه‌ها و ...  بدهد، آماده همکاری است.

    او ادامه داد: در خصوص افزایش بودجه حمل و نقل شهری و مترو مصر هستیم،و به کمیسیون تلفیق هم  پیشنهاد‌های جدیدی برای بودجه 97 ارائه داده و منتظر نتیجه هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار