مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

بازسازی ساختمان‌های فرسوده بنیاد ضروری بود

عصر ساختمان- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه فرسودگی ساختمان‌‌های بنیاد هزینه سنگین نگهداری به این نهاد را تحمیل کرده بود، بر لزوم بهسازی ساختمان‌‌های این نهاد تأکید کرد و گفت: تجمیع هلدینگ‌های بنیاد در ساختمان مرکزی به صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی منجر شد.

بازسازی ساختمان‌های فرسوده بنیاد ضروری بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹:۰۰

     

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به بازدید امروز خود از ساختمان بنیاد مستضعفان و دیدار با رئیس بنیاد ، به مطالبی که در چند روز اخیر در برخی رسانه‌‌ها درباره بازسازی ساختمان‌ها و تجمیع هلدینگ‌های این بنیاد منتشر شده است، اشاره کرد و اظهار داشت: اینجانب پیش از این‌ به عنوان مسئول مرکز پشتیبانی در بنیاد مستضعفان فعالیت می‌کردم و به ساختمان‌ها و ابنیه بنیاد اشراف کامل دارم. 

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه امروز از بنیاد مستضعفان بازدیدی داشتیم، ادامه داد: برخی از ساختمان‌های مرکزی بنیاد مستضعفان قبل از انقلاب ساخته شده است و مشکلاتی نظیر فرسودگی، استهلاک بالا، هدررفت انرژی، عدم وجود سیستم اعلام و اطفاء حریق و کاهش بهره‌وری دارد و این فرسایش موجب شده بود هزینه سرسام‌آوری بابت نگهداری این ساختمان‌ها به بنیاد تحمیل شود بنابراین بازسازی ضروری بود.

    وی افزود: حتی‌ پارکینگ این ساختمان‌ها که 1500 دستگاه خودرو ظرفیت داشت، تا 85 درصد اغلب خالی بود، زیرا برای کاربری دیگری استفاده می‌شد. 

    * تجمیع هلدینگ‌های بنیاد در راستای ارتقاء بهره‌وری/تحقق 500 میلیارد تومان صرفه‌جویی

    جعفرزاده ایمن‌آبادی ادامه داد: اتفاق مناسبی که در بنیاد مستضعفان رخ داد‌، تجمیع همه هلدینگ‌ها در ساختمان مرکزی بود.این امر به صرفه‌جویی 500 میلیارد تومانی منجر شده است که این آمار از سوی بنیاد مستضعفان به ما ارائه شد. 

    وی افزود: همه هلدینگ‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات مرتبط با بنیاد مستضعفان در ساختمان مرکزی تجمیع شده است؛ پراکندگی ساختمان‌ها و ابنیه بنیاد در شهر بزرگی نظیر تهران مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده بود. 

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: رئیس بنیاد مستضعفان‌ در قالب پروژه‌ای، همه این هلدینگ‌ها و زیرمجموعه‌ها را در یک مجموعه تجمیع کرده است و این به کاهش هزینه‌های مردم، کاهش مصرف سوخت، کاهش اتلاف وقت و زمان و افزایش بهره‌وری انجامیده است.

    جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: ما انتظار داشتیم در سال اقتصاد مقاومتی، دستگاه‌های دولتی هم در جهت کاهش هزینه‌ها اقدام کنند اما عمدتاً این کار را انجام ندادند، در حالی که بنیاد مستضعفان با تجمیع همه شرکت‌ها و هلدینگ‌ها به کاهش هزینه‌ها رسیده است. 

    * ایجاد کارگروه صرفه‌جویی در بنیاد مستضعفان

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: امروز رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد که‌ «کارگروه صرفه‌جویی» در بنیاد مستضعفان ایجاد کرده‌ و تا جایی که امکان داشته است، اجازه خرید اسباب و تجهیزات نداده است و به نظرم این موارد باید به عنوان یک الگو در دستگاه‌های دیگر هم مورد استفاده قرار گیرد. 

    جعفرزاده ایمن‌آبادی بیان کرد: رئیس بنیاد مستضفعان به همراه مدیران خود هر هفته ملاقات عمومی با مردم و ارباب‌رجوع‌ها‌ دارد و رئیس بزرگترین بنگاه اقتصادی ایران با همه مدیران خود به سؤالات مردم پاسخ می‌دهد؛ حال در این شرایط تجمیع، وقتی ارباب رجوع با هریک از هلدینگ‌های بنیاد کاری داشته باشد، از این طریق امکان دسترسی تسهیل‌تر شده است. 

    وی تأکید کرد: بنیاد مستضعفان‌ در جهت اقتصاد مقاومتی و رفاه مردم خوب عمل کرده است و باید در این حوزه الگوبرداری شود؛ مجلس به همه وزارتخانه‌ها هم اعلام کرده است که در راستای کاهش هزینه‌ها گام بردارند و به تجمیع ساختمان‌های خود بپردازد که این در نهایت به نفع مردم و کاهش هزینه‌ها خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار