مدیران خودروعصر اعتبار

نسبت به سال گذشته رقم خورد؛

کاهش ۹ درصدی ورودی آب به مخازن سدهای پایتخت

عصر ساختمان- از ابتدای سال آبی تاکنون ورودی آب به مخزن ۵ سد تامین کننده آب تهران ۲۱۱ میلیون متر مکعب بود که ۹ درصد کمتر از زمان مشابه پارسال است.

کاهش ۹ درصدی ورودی آب به مخازن سدهای پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صدا وسیما، 63 میلیون متر معکب از آب های جاری به سد لار ، 26 میلیون متر مکعب به سد طالقان، 45 میلیون متر مکعب به سد کرج و 66 متر مکعب وارد سدهای لتیان و ماملو شده است. بنابراین گزارش میزان خروجی آب از سدهای تامین کننده آب تهران از ابتدای سال آبی جاری 488 میلیون متر مکعب بود که 5 درصد بیشتر از زمان مشابه پارسال است. به این ترتیب میزان خروجی آب از سد لار 148 میلیون متر مکعب ، سد طالقان 102 میلیون متر مکعب، سد کرج 106 متر مکعب و سدهای لتیان و ماملو 131 میلیون متر مکعب بوده است.

    در حال حاضر سدهای تامین کننده آب تهران 552 متر میلیون متر مکعب آب دارند که این رقم در سال گذشته 578 میلیون متر مکعب بوده است. بر این اساس 29 درصد از ظرفیت مخازن سدهای تامین کننده آب تهران پر است که 4 درصد نسبت به پارسال کمتر شده است.

    میزان ورودی آب به مخازن 10 سد بزرگ و مهم خوزستان 47 درصد نسبت به زمان مشابه پارسال کاهش دارد. از ابتدای سال آبی تاکنون یک میلیارد و 386 میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سدهای کارون 4، کارون 3، شهید عباسپور، مسجد سلیمان و گتوند علیا شده است که این رقم پارسال 2 میلیارد و 531 میلیون مترمکعب بوده است.  بر این اساس 45 درصد ورودی آب سطحی به مخازن این سدها کاهش یافته است.  همچنین میزان خروجی آب از این پنج سد از ابتدای سال تاکنون دو میلیارد و 498 میلیون مترمکعب بوده است که این رقم پارسال سه میلیارد و 85 میلیون مترمکعب بود یعنی 19 درصد کمتر آب رها شده است.

    میزان ورودی اب به سدهای کرخه و سیمره از ابتدای سال آبی 582 میلیون مترمکعب بود که 34 درصد نسبت به پارسال کاهش دارد و میزان خروجی آب از این سد یک میلیارد و 423 میلیون مترمکعب بوده است که این میزان در سال گذشته در زمان مشابه یک میلیارد و 329 میلیون مترمکعب بود یعنی 7 درصد بیشتر آب از این سدها خارج شده است. میزان ورودی اب به سد دز نیز از ابتدای سال آبی 716 میلیون مترمکعب بود که این رقم پارسال یک میلیارد و 593 میلیون مترمکعب ثبت شده است یعنی 55 درصد کاهش ورودی آب دارد.  همچنین میزان خروجی آب از سد دز یک میلیارد و 235 میلیون مترمکعب است که در سال قبل این رقم یک میلیارد و 871 میلیون مترمکعب بود یعنی 34 درصد امسال کمتر آب از این سد خارج شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو