مدیران خودروعصر اعتبار

اطلس محیط زیست منطقه ۵ پایتخت تهیه شد

عصر ساختمان- تهیه و تدوین اطلس محیط زیست منطقه ۵ با نظارت عالی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران انجام شد.

اطلس محیط زیست منطقه ۵ پایتخت تهیه شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، سید محسن اسدی شهردار منطقه از تهیه اطلس محیط زیست منطقه خبر داد و گفت :کلان شهر تهران علاوه بر مشکلات زیست محیطی، ترافیکی، عملکردی، کالبدی با آلودگی های بسیاری مواجه است از طرفی فرایند توسعه استانداردهای مناسب زندگی ، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی را با مشکل روبه رو کرده است و به همین دلیل شهرداری منطقه 5 با شناسایی منابع آلاینده آب های سطحی و زیر زمینی، آلاینده های خاک، هوا، صوت، نور وامواج الکترونیکی با ایجاد بانک اطلاعاتی جامع زیستی توانست برای بهبود فرایند حفظ و کنترل محیط زیست گامی موثر بردارد.

    سرعت بخشیدن و کار آمد کردن سیستم های نظارتی، شناساندن مسائل زیست محیطی به مدیران و تصمیم گیرندگان، ایجاد بستر مناسب برای کاهش پیامدهای نامناسب زیست محیطی و ارتقای آگاهی عمومی در زمینه نگهداشت محیط زیست از مهمترین اهداف اجرایی کردن این پروژه بوده است .

    وی افزود: فایل کتاب صوتی اطلس زیست محیطی نیز تهیه و تدوین شده است و امیدوار هستیم تا با تهیه نسخه نرم افزاری و ایجاد شرایط مطلوب تر زیست محیطی در خدمت رسانی به شهروندان پیشگام باشیم.

    آماده سازی بصری و رنگ آمیزی پل های عابر پیاده

    به منظور افزایش زیبایی بصری شهروندان در ماه های پایانی سال ، پل های عابر پیاده معمولی سطح منطقه 5 رنگ آمیزی می شود.

    علیرضا علی بخشی اعلام کرد : با توجه به رسیدن ماه های پایانی سال، به منظور افزایش زیبایی بصری ، طرح رنگ آمیزی پل های عابر پیاده سطح منطقه آغاز شد. از مجموع 110 پل معمولی و مکانیزه سطح منطقه،  15 پل عابر پیاده شناسایی شده و به منظور جلوگیری از فرسودگی و اصلاح بصری در دستور کار رنگ آمیزی قرار گرفت .

    وی افزود: در ابتدا با حذف زوائد فیزیکی موجود بر روی پل ها به وسیله واترجت موشکی شستشوی کامل انجام شد. با تاکید مکرر شهردار منطقه و دغدغه ایشان در زمینه لزوم رنگ آمیزی نقاط کور و خارج از دسترس، با کمک تکنیک جدید اتاقک های معلق با  قابلیت استقرار از سطح زیرین عرشه ، هم زمان سطوح پایین و بدنه بالایی پل ها رنگ آمیزی شد.

    همچنین رنگ آمیزی 7 پل عابر پیاده در سطح منطقه به متراژ  7030 متر مربع در ایام پایانی سال انجام شد.

    افتتاح شبستان مسجد جامع حمزه سیدالشهدا(ع)

    در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، شبستان مسجد جامع حمزه سیدالشهدا (ع) با حضورمعاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، حجت الاسلام میرشاه ولد مسئول امور مساجد ناحیه شهید مطهری، فرمانده ناحیه قدس وشهردار ناحیه ٧ در منطقه 5 افتتاح شد.                               

    با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای ایجاد فضاهای دینی و مذهبی و لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در جامعه، شهرداری منطقه 5 اقدام به بهره برداری از  پروژه شبستان 700 متری مسجد جامع حمزه سیدالشهدا (ع) در میدان چهار باغ محله جنت آباد جنوبی واقع درشهرداری ناحیه 7 کرد و شهروندان می توانند در این فضای معنوی به فعالیت های مذهبی، فرهنگی، اسلامی بپردازند.

    پویایی مساجد در شهرداری منطقه 5 با ایجاد اماکن و زیر ساخت های فرهنگی و مذهبی میسرشده و برای جذب جوانان به مساجد و شبستان ها، کلاس های متنوع فرهنگی و هنری در این فضا ها برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو