مدیران خودروعصر اعتبار

آمار ۶ ماهه وضعیت صدور پروانه ساختمان در کشور

عصر ساختمان- مرکز آمار ایران وضعیت صدور پروانه‌های ساختمانی صادر شده در شهرداری‌های کشور طی نیمه اول امسال را اعلام کرد.

آمار ۶ ماهه وضعیت صدور پروانه ساختمان در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مرکز آمار ایران، بررسی نتایج طرح «گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور» در نیمه‌ اول سال ١٣٩٦ این آمار را نشان می دهد.

    الف- شهر تهران

    در نیمه‌ اول سال ١٣٩٦، تعداد 33 هزار و 703 واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌بینی شده که نسبت به نیمه‌ اول سال گذشته حدود ٢,٨ درصد افزایش داشته است. ‌ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌ها ٦.٩ واحد بوده است.

    تعداد چهار هزار و 904 پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌ تهران در نیمه‌ اول سال ١٣٩٦ صادر شده که نسبت به نیمه‌ اول سال گذشته حدود ١٧,٩ درصد افزایش داشته است. مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری‌ تهران در نیمه‌ اول سال ١٣٩٦ بالغ ‌بر 62 هزار و 140 هزار مترمربع بوده که نسبت به نیمه‌ اول سال گذشته حدود ١٢.٩ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ مورد بررسی حدود یک هزار و 267 مترمربع بوده است.

    ب- کل نقاط شهری کشور

    در نیمه‌ اول سال ١٣٩٦، تعداد 162 هزار و 909 واحد مسکونی در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شده که نسبت به نیمه‌ اول سال گذشته حدود ١,٣ درصد افزایش داشته است. ‌ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه احداث ساختمان ٢.٧ واحد بوده است‌.

    تعداد 60 هزار و 43 پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور در نیمه‌ اول سال ١٣٩٦ صادرشده است که نسبت به نیمه‌ اول سال گذشته حدود ٤,٦ درصد افزایش داشته است. مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان‌ در نیمه‌ اول سال ١٣٩٦ حدود ٢٩٩٧٤٥,٥ هزار مترمربع بوده که نسبت به نیمه‌ اول سال گذشته حدود ۰.١ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ٤٩٩ مترمربع بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار