مدیران خودروعصر اعتبار

استاندارتهران:

اولین طرح بازآفرینی بافت های فرسوده درپاکدشت اجرا می شود

عصر ساختمان- استاندار تهران از اجرای اولین طرح باز آفرینی بافت فرسوده با توجه به بازنگری طرح های جامع متناسب با افزایش جمعیت در پاکدشت در آینده ای نزدیک خبر داد.

اولین طرح بازآفرینی بافت های فرسوده درپاکدشت اجرا می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمد حسین مقیمی روز دوشنبه در نوزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، مشترک با کمیته برنامه ریزی پاکدشت، بر بازنگری طرح های جامع وهادی متناسب با افزایش جمعیت تاکید کرد.
    وی با استناد به قانون بازنگری طرح های جامع و هادی گفت: طبق قانون به مجریان این طرح ها اجازه داده شده تا با رعایت قوانین و ضوابط و با توجه به افزایش جمعیت، این طرح ها را بازنگری و برای جمعیت سرریز در شهر و روستا برنامه ریزی کنند.
    استاندارتهران تبعات ناشی از عدم بازنگری این طرح ها را بسیار پرهزینه برای مردم و مسئولین ارزیابی کرد و یادآورشد: دغدغه اصلی مجمع نمایندگان استان تهران رشدنجومی جمعیت در شهرها وروستاها و عدم بازنگری در طرح های جامع وهادی شهری و روستایی است و اگر بازنگری به هنگام در این طرح صورت نگیرد ساخت وساز غیر مجاز افزایش پیدا می کند.
    استاندار تهران در ادامه این جلسه گفت: اقدامات مربوط به شناسایی بافت های ناایمن در شهرستان و مذاکره با توسعه گر آغاز شده و به زودی طرح بازآفرینی در شهرستان پاکدشت آغاز خواهد شد.
    وی بازآفرینی بافت های فرسوده را،طرحی راهبردی و با اهداف مشخص ارزیابی کرد و گفت:این طرح علاوه بر نوسازی بافت های فرسوده و ناایمن در سطح شهر و استان تهران،موجب تحرک و پویایی بازار مسکن و ایجاد فرصت های شغلی در این زمینه در سطح استان خواهد شد.
    وی در ادامه با توصیه به فرمانداران درایجاد بسترهای مناسب برای ورود سرمایه گذاران و توسعه گران بخش خصوصی برای اجرای طرح بازآفرینی در شهرستان های استان تصریح کرد:حدود ٥٣درصد از خانه های روستایی در استان تهران در بافت فرسوده قرار دارند و از همین رو طرح بازآفرینی بافت های فرسوده و ناایمن در شهرستان ها باید در اولویت و سر لوحه کار فرمانداران قرار گیرد.

    * دیدار عمومی استاندار تهران با مردم پاکدشت
    محمدحسین مقیمی استاندار تهران در ادامه سفر خود به شهرستان پاکدشت با حضور در مسجد جامع با مردم این شهرستان دیدار و گفت وگو کرد.
    استاندار تهران دراین جلسه ضمن دیدار و گفت وگو با مردم، مسایل و مشکلات شهروندان را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم برای پیگیری مطالبات و خواسته های افراد براساس قانون را صادر کرد.
    استاندار تهران صبح امروز به منظور پیگیری مسایل و مشکلات شهرستان پاکدشت به این شهرستان سفر کرد.
    ادای احترام به مقام شامخ شهدا، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی استان، ملاقات عمومی با مردم و دیدار با نخبگان و اعضای شورای شهر از جمله برنامه های استاندار تهران در سفر به شهرستان پاکدشت است.
    شهرستان پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در جنوب شرق تهران واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار