مدیران خودروعصر اعتبار

ارزیابی ۱۸ هزار و ۵۹۲ واحد مسکونی و تجاری آسیب دیده زلزله اخیر در سرپل ذهاب

عصر ساختمان- رئیس ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن استان اصفهان، از ارزیابی ۱۸ هزار و ۵۹۲ واحد مسکونی و تجاری آسیب دیده زلزله ۷ و سه دهم ریشتری ۲۱ آبان در شهرستان سرپل ذهاب خبر داد.

ارزیابی ۱۸ هزار و ۵۹۲ واحد مسکونی و تجاری آسیب دیده زلزله اخیر در سرپل ذهاب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، حمید دیمویی اظهار داشت: تاکنون برای واحدهای آسیب دیده و همچنین سه هزار و 28 مستاجر واحدهای تخریبی زلزله اخیر در این شهرستان تشکیل پرونده شده است.
    بنیاد مسکن استان اصفهان کار بازسازی واحدهای تخریبی شهرستان سرپل ذهاب را بر عهده دارد.
    وی اظهار کرد: تاکنون یک هزار و 51 عدد کانکس به واجدان شرایط تحویل داده شد و عملیات عملیات آواربرداری سه هزار و 178 واحد مسکونی تخریبی نیز به پایان رسیده است.
    وی بیان کرد: تاکنون 178 فقره پرونده های مالکان واحدهای احداثی و هشت هزار و 372 فقره پرونده های مالکان واحدهای تعمیری برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.
    رئیس ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن استان اصفهان ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته ، 6 هزار و 316 واحد نیز برای دریافت تسهیلات تعمیری و 2 واحد شهری نیز به منظور دریافت تسهیلات احداثی موفق به انعقاد قرارداد با بانک های عامل شدند.
    دیمویی افزود: یک هزار و 635 فقره پرونده برای مالکان و 2 هزار و 985 فقره پرونده برای مستاجران، برای دریافت کمک بلاعوض اجاره بها (اسکان موقت) به ثبت رسیده است.
    وی گفت: تاکنون نقشه سه هزار و 513 واحد مسکونی به نظام مهندسی و پنج هزار و 105 مورد نیز به شهرداری شهرستان سرپل ذهاب برای اخذ پروانه ساخت معرفی شده است.
    وی از پرداخت 10 هزار و 239 مورد پرداخت کمک بلاعوض اسکان موقت به مالکان و مستاجران واحدهای احداثی و تعمیری در سرپل ذهاب خبرداد.
    وی گفت: تا پایان بازسازی شهر زلزله زده سرپل ذهاب، در کنار مردم هستیم و تقاضا داریم زلزله زدگان با نیروهای مستقر در ستاد معین بازسازی اصفهان همکاری لازم را داشته باشند.
    سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار