مدیران خودروعصر اعتبار

به همت انجمن معماران ژاپن و با هدف ارتقا معماری معاصر ایران؛

نمایشگاه و سمپوزیوم معماری مدرن و معاصر ایران در توکیو برگزار خواهد شد

عصر ساختمان- در راستای بسط و توسعه فعالیت های فرهنگی و با موضوع و محوریت معماری مدرن و معاصر ایران نمایشگاه و سمپوزیوم معماری ایران، اسفند ماه در توکیو برگزار خواهد شد.

نمایشگاه و سمپوزیوم معماری مدرن و معاصر ایران در توکیو برگزار خواهد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»، مهرداد زواره محمدی، معمار و عضو جامعه مهندسان معمار و عضو شورای گروه معماری جامعه مهندسان مشاور ایران و یکی از بانیان برگزاری این رویداد،نمایشگاه و سمپوزیوم هایی از این دست را در راستای بسط و توسعه فرهنگ و معماری ایران مفید ارزیابی کرد و گفت : این رویداد با دعوت انجمن معماران ژاپن AJI در شهر توکیو و به مدت دو ماه برگزار خواهد شد.
    سمپوزیوم معماری معاصر و مدرن ایران که در مجموعه Archi-Depot توکیو برگزار خواهد شد در سه بخش مختلف معماری مدرن ایران مربوط به دوره دوم پهلوی،پروژه های معماران سرشناس دنیا و ژاپن که برای ایران طراحی شده است و پروژه های معاصرایران برنامه ریزی شده است.
    زواره محمدی در تبیین برنامه های بخش های مختلف این رویداد به "عصرساختمان" گفت : در بخش معماری مدرن ایران که مربوط به دوره پهلوی دوم است حدود بیست پروژه شاخص آن دوره مانند برج آزادی ، ساختمان تئاتر شهر ، موزه هنرهای معاصر ، مجلس سنا ، فرهنگسرای نیاوران ، دانشگاه شیراز ، موزه طوس مشهد ،موزه فرش و .... از طریق ماکت ، پوستر ، ویدئو ، اسلاید و تابلو معرفی خواهد شد.
    در بخش دوم که فعالیت های معماران سرشناس ژاپنی و دنیا در ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد و کلیه اطلاعات و مدارک مربوطه آن به همت انجمن معماران ژاپن جمع آوری شده است در معرض دید معماران و بازدیدکنندگان این رویداد تخصصی قرار خواهد گرفت، نکته حائز اهمیت در این بخش توجه AJI به سوابق تاریخی حضور معماران ژاپنی در ایران است که این نشانگر نگاه موشکافانه جامعه معماری ژاپنی به فعالیت های معماری انجام شده در ایران است.
    بررسی معماری معاصر ایران در قالب چهار زیر گروه پروژه های عمومی(Public) ، آپارتمانی(In Fill) ، رها در طبیعت (Monad) و پروژه های بسیار شاخص ساخته نشده(Un Built) همچون کتابخانه ملی و ساختمان فرهنگستان مهندس هادی میرمیران و سینما آزادی فرشید موسوی موضوعات محوری بخش سوم این سمپوزیوم معماری را به خود اختصاص داده است.
    لازم به ذکر است در کنار این نمایشگاه سمپوزیوم علمی و پژوهشی نیز تدارک دیده شده است. در این سمپوزیوم معمارانی چون آراتا ایزوزاکی ، علی کرمانیان ، پرفسور میاکه و مهرداد زواره محمدی و ... در قالب پنل تخصصی معماری ایران در روز افتتاح ایران نمایشگاه در تاریخ 15 اسفند ماه برگزار خواهد شد، سخنرانی خواهند داشت.
    زواره محمدی در پایان یادآور شد، امیدواریم تا بتوانیم نمایشگاهی با همین مزمون را در شهرهای تهران ، اصفهان ، شیراز و مشهد برگزار کنیم تا در راستا ارتقا جایگاه معماری ایران گامی هرچند کوچک اما موثر برداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار