مدیران خودروعصر اعتبار

خضری مطرح کرد:

فرسودگی بیش از ۴۰درصد بیمارستان‌های کشور

ضرورت استفاده از بخش‌خصوصی برای نوسازی بیمارستان‌ها

عصر ساختمان : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر نوسازی بیمارستان‌های کشور، گفت: به دلیل کمبود منابع دولت، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و انجام طرح های مشارکتی در این بخش ضروری است.

فرسودگی بیش از ۴۰درصد بیمارستان‌های کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، رسول خضری ، در توضیح وضعیت بیمارستان‌های فرسوده کشور  وکلانشهر تهران، گفت: وزارت راه وشهرسازی، وزرات بهداشت و درمان و وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا حدودی مسئول نوسازی بیمارستان‌های فرسوده کشور هستند، در حقیقت ساخت بیمارستان‌ها وظیفه وزارت راه و شهرسازی و تجهیز و بهره‌برداری با وزارت بهداشت و درمان است.

    نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان‌های بیمه‌ای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی هم در ساخت بیمارستان نقش بسزایی ایفا می‌کنند لذا برای نوسازی بیمارستان‌های فرسوده هر سه نهاد با توجه به آمایش سرزمینی و نیازمندی مناطق باید اقدام به بازسازی، نوسازی و تجهیز بیمارستان‌ها کنند.

    خضری با تاکید بر اینکه نوسازی بیمارستان‌های فرسوده مستلزم تامین هزینه های زیادی است، گفت: تجهیزات بیمارستانی بسیار پرهزینه است لذا هر سه وزارتخانه در کنار یکدیگر و بر مبنای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت بندهای 8 (افزایش و بهبود کیفیت و ایمنی خدمات و مراقبت‌های جامع و یکپارچه سلامت با محوریت عدالت و تأکید بر پاسخگویی، اطلاع رسانی شفاف، اثربخشی، کارآیی و بهره‌وری در قالب شبکه بهداشتی و درمانی منطبق برنظام سطح بندی و ارجاع)، بند 9 (توسعه کمی و کیفی بیمه‌های بهداشتی و درمانی) و بند 10 (تأمین منابع مالی پایدار در بخش سلامت) به این موضوع بپردازند.

    این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: با توجه به اینکه وزارت بهداشت و درمان پیشانی دولت است لذا به خوبی می‌تواند به دولت اعتبار و حیثیت ببخشد، از همین رو دولت با تامین منابع مالی این مجموعه گامی موثر برخواهد داشت، واقعیت آن است که در حال حاضر بیش از 50 تا 60 هزار میلیارد در این حوزه منابع موردنیاز است.

    وی با یادآوری بیمارستان‌های فرسوده،گفت: با وجود محدودیت منابع و مشکلات مالی دولت برای نوسازی بیمارستان های فرسوده باید به راهکارهای دیگری نیز اندیشید، به نظر می رسد استفاده از خیرین حوزه سلامت در این زمینه می تواند مفید واقع شود، توسعه اقتصاد سلامت با تخصیص تسهیلات تعاونی و انجام طرح های مشارکتی هم می‌تواند در تجهیز بیمارستان‌ها و نوسازی موثر باشد در واقع نباید به منابع محدود دولت اکتفا کرد.

    خضری تاکید کرد: برای نوسازی بیمارستان‌های فرسوده تعاونی‌ها، بخش خصوصی و خیرین سلامت تاثیر بسزایی خواهند داشت.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر بیمارستان‌های کشور عمری بیش از 40 سال دارند که با وضعیت فعلی همخوانی ندارد و علاوه بر افزایش هزینه، ارائه خدمات را با مشکل مواجه کرده‌اند لذا تخریب و نوسازی بیمارستان‌های فرسوده ضروری است.

    به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از فرسودگی و مقاوم بیمارستان‌های کشور خبر داد و گفت: بر اساس اطلاعات کنونی تنها حدود 25درصد بیمارستان‌های تهران مقاوم هستند و سه چهارم بیمارستان‌های تهران مقاوم نیستند، ساختمان‌هایی که باید هرچه زودتر به روزرسانی شده و بنای سالم و مقاومی جایگزین شان شود.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو