مدیران خودروعصر اعتبار

شهر شیراز، سبک های معماری ادوار مختلف را در خود دارد

عصر ساختمان:رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این شهر جزو معدود شهرهایی است که سبک های معماری متعلق به ادوار مختلف تاریخی را در خود دارد.

شهر شیراز، سبک های معماری ادوار مختلف را در خود دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهرشیراز، پنجشنبه درآیین اختتامیه نخستین همایش ملی معماری ایرانی اسلامی در شیراز، هنر معماری ایرانی را یک هنر فاخر و حاصل فرهنگ این مرز و بوم دانست و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فعالیت های خوبی در زمینه احیای هرچه بیشتر این هنر صورت گرفت و امیدواریم که مجموعه این اقدام ها و تلاش ها باعث شود که هویت فرهنگی ما به لحاظ نظری و عملی نیز در معماری متجلی شود.
    غلام مهدی حقدل افزود: ما از عصر قاجار دچار یک بی هویتی فرهنگی شدیم و از همان مقطع، نفوذ برای ضربه زدن به هویت ایرانی اسلامی از راه فرهنگ شروع شد و اگر امروز مشاهده می کنیم که تعداد بناهایی که بر اساس معماری ایرانی اسلامی احداث شده اندک است، علت این موضوع که در واقع نوعی آسیب فرهنگی است به سده های پیشین باز می گردد.
    رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این شورا آمادگی دارد برای شکوفایی و رونق دو باره معماری ایرانی اسلامی با مجموعه های ذی ربط همکاری کند.
    حقدل بیان کرد: با توجه به پیشینه شهرشیرازدر زمینه معماری وشهرسازی و همچنین اهمیت بحث معماری و شهرسازی، این شورا مصوب کرد که همایش ملی معماری ایرانی اسلامی به صورت سالانه در شیراز برگزار شود.
    همچنین در بیانیه پایانی این همایش، پیشنهاد شدکه با توجه به استقرار دبیرخانه دائمی همایش معماری ایرانی اسلامی در شیراز و جایگاه فرهنگی، ادبی و مذهبی آن، شیراز به عنوان قطب گردشگری فرهنگی، تاریخی و زیارتی معرفی شود.
    در ادامه این آیین از پوستر مسابقه قوام الدین معمار شیرازی با موضوع معماری نیز رونمایی شد.
    قوام الدین معمار شیرازی و برادرش غیاث الدین هر دو از معماران بنام دوره تیموریان بودند. تیموریان از سال 771 تا سال 911 هجری قمری به مدت 140سال حکومت کردند.
    نخستین همایش ملی معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی با عنوان سیمای دیروز، چشم انداز فردا که سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس و شهرداری شیراز متولی برگزاری آن بودند، با تقدیر از مقاله های برتر امروز (پنجشنبه) به کار خود پایان داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار