مدیران خودروعصر اعتبار

رونمایی از دستگاه تولید آب و برق اضطراری در زمان زلزله

عصر ساختمان- یک شرکت ایرانی از رونمایی یک سیستم مولد سیار هیبریدی خبر داد و گفت: این سیستم می‌تواند در شرایط بحرانی مانند وقوع زلزله ۸۰۰ ساعت آمپر تولید برق کند. همچنین برای تصفیه آب نیز دستگاه تصفیه آب در این سیستم لحاظ شده است.

رونمایی از دستگاه تولید آب و برق اضطراری در زمان زلزله
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، الهامی‌فر، مدیر این شرکت ایرانی در حاشیه نمایشگاه دهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و محیط زیست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این سیستم یک پکیج مدیریت بحران است، اظهار کرد: طراحی و ساخت این سیستم به گونه‌ای بود که در شرایط بحران و زمانی که برق شبکه از دسترس خارج می‌شود، مثلا در زمان وقوع سیل و زلزله بتوان در کمترین زمان ممکن برق شبکه را تامین کرد.

    وی ادامه داد: برای این منظور یک کانکس قابل حمل تعبیه شده که با توجه به وزن دو تنی آن به راحتی می‌توان با جرثقیل کوچک آن را جابه‌جا کرد و در صورت نیاز به استقرار کانکس در یک منطقه نهایتا در طول زمان 45 تا یک ساعت کار عملیاتی آغاز می‌شود.

    مدیر این شرکت داخلی با اشاره به روند فعالیت این سیستم گفت: دو پنل بادی و خورشیدی در سقف کانکس نصب شده که در مواقع اضطراری با جریان باد و نور خورشید در سریع‌ترین زمان ممکن تولید برق صورت می‌گیرد که همین مسئله می‌تواند بسیاری از مشکلات هنگام حادثه را تسهیل کند.

    الهامی‌فر در خصوص ظرفیت کانکس مورد نظر گفت: در حال حاضر دو کیلووات ظرفیت تولید برق خورشیدی و یک کیلووات ظرفیت برق بادی در این سیستم نصب شده اما امکان افزایش این وضعیت در پنل خورشیدی تا 4 مگاوات و در توربین بادی تا  1.5 مگاوات وجود دارد.

    وی ادامه داد: اگر تقاضا وجود داشته باشد، می‌توانیم ظرفیت توربین بادی را ارتقا بدهیم اما در مجموع باید گفت که سیستم فعلی می‌تواند 800 ساعت آمپر، برق تحویل مشترکان بحران زده بدهد.

    او در خصوص دیگر کاربردهای این سیستم گفت: یکی دیگر از قابلیت‌های این کانس تولید آب تصفیه شده است چرا که در زمان وقوع حادثه تامین آب با مخاطرات زیادی روبرو می‌شود، به همین دلیل با نصب یک سیستم تصفیه خانه سعی شده که بتوانیم آب سالم و بهداشتی را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

    به گفته الهامی‌فر، علاوه بر این به فکر تامین آب گرم مشترکان بوده‌ایم و از دو طریق سعی در تامین این مسئله نیز شده که با استفاده از پرت حرارتی اگزوز و تعبیه آبگرمکن برقی در داخل کانکس این مهم محقق می‌شود.

    وی در پاسخ به این سوال که چند درصد این سیستم در داخل کشور تولید شده گفت: طراحی و ساخت این سیستم صد در صد داخلی بوده و در مورد تجهیزات نیز باید گفت پنل‌ها، کابل‌ها و دستگاه تصفیه آب ایرانی بوده و تنها دیزل ژنراتور ساخت ایران نبوده است؛ چون که تکنولوژی پیشرفته آن در کشور وجود ندارد.

    الهامی‌فر درباره حمایت‌های دولت از این طرح گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته صرفا از سوی بخش خصوصی بوده و دولت تاکنون هیچ حمایتی از این ایده نداشته است.

    در مورد هزینه‌های این طرح نیز باید گفت که طراحی و ساخت این کار در نمونه اول حدود 100 میلیون تومان هزینه داشته است.

    براساس این گزارش، دهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری و صرفه‌جویی انرژی از دوم تا چهارم اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران درحال برگزاری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار