مدیران خودروعصر اعتبار

در گفت‌و‌گو با نمایندگان مجلس مطرح شد:

وضعیت ساخت‌‌وساز در استان‌های مرکزی کشور چگونه است؟

عصر ساختمان- برخی از نمایندگان مجلس از وضعیت رکودی ساخت‌و‌ساز مسکن در استان‌های خود خبر دادند و برخی دیگر برای بهبود وضعیت ساخت‌و‌ساز مسکن در کشور پیشنهادهای خود را بیان کردند.

وضعیت ساخت‌‌وساز در استان‌های مرکزی کشور چگونه است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز، مرداد ماه سال گذشته لایحه خروج از رکود در اقتصاد ابلاغ شد. اما با گذشت بیشتر از یک سال از این لایحه هنوز از نگاه کارشناسان پیشرفتی در بازار مسکن مشاهده نشده و نه‌تنها این بازار از سال گذشته تاکنون رونق نگرفته، بلکه به نظر می‌رسد پایه‌های رکود در این بازار محکم‌تر شده و انگار قصد خروج ندارد. برخی هم بر این باورند که رکود در مسکن متاثر از عواملی چون مذاکرات هسته‌ای، تسهیلات بانکی و قدرت خرید مردم است.

    اما در این زمان که به نظر می‌رسد مسکن در رکود به سر می‌‎برد، نمایندگان مجلس استان‌های مرکزی کشور نسبت به وضعیت ساخت‌و‌ساز در استان‌های خود اظهارات خود را بیان کردند.

    ناصر موسوی‌لارگانی، نماینده استان اصفهان در این باره به اقتصادنیوز می‌گوید: یکی از مسائلی که باعث رکود مطلق در کشور شده وضعیت نامطلوب ساخت و ساز در کشور است، در استان اصفهان این رکود به خوبی دیده می‌شود و اگر ساخت‌وسازی هم در بخش مسکن داشته باشیم به ندرت و به کندی انجام می‌شود.

    موسوی‌لارگانی ادامه می‌دهد: این موضوع باعث شده که کارخانجات تولید مصالح ساختمان مانند سیمان، آجر، گچ سرامیک، کاشی و آهن‌آلات با رکود جدی روبه‌رو شوند. در حال حاضر ذوب آهن اصفهان بیش از 300 هزار تن آهن تولید کرده‌است اما خریداری ندارد.

    این نماینده خاطر نشان می‌کند: در شهرستان فلاورجان تولید سرامیک که یکی از برند‌های معروف نیز هست و در گذشته صادرات هم داشته با 700 هزار متر مربع تولید، انبار شده‌است و این رکود باعث شده که سرامیک هم خریداری نداشته باشد.

    موسوی‌لارگانی در پایان سخنانش بیان می‌کند: در تمام کشور این رکود مشهود است اما در استان اصفهان که در گذشته جز استان‌هایی بود که ساخت و ساز در آن رونق خوبی داشت در حال حاضر در راکد است.

    در همین مورد محمد‌صالح جوکار، نماینده استان یزد نیز به اقتصادنیوز می‌گوید: در حال حاضر ساخت و ساز در استان یزد تعطیل است. در بخش مسکن مهر نیز مشکلاتی وجود دارد که هنوز برطرف نشده‌است و متاسفانه هیچ برنامه‌ای در رابطه با بخش مسکن در استان یزد ندید‌ه‌ایم.

    جوکار تصریح می‌کند: بخش مهمی از رکود حاکم در کشور به دلیل تعطیلی در بازار مسکن است. حدود 50 درصد تولیدات کاشی و سرامیک در استان یزد است و به دلیل نبود نقدینگی تعطیل شد‌ه‌اند. به عقیده بنده برای اینکه در بخش مسکن تحولی ایجاد شود باید این تولیدات را در سطح داخلی مدیریت و مصرف کنیم.

    این نماینده در پایان سخنانش بیان می‌کند: بخش مسکن می‌تواند در رونق کسب و کار نقش اساسی داشته باشد و مشاغل زیادی را ایجاد کند اما نمیَ‌دانیم سیاست در این باره چگونه است که متاسفانه رونقی در این صنعت نمی‌بینیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    نویسنده: فائزه برمخ‌شاد
    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار