مدیران خودروعصر اعتبار

درحاشیه نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر؛

تفاهم‌نامه فاینانس ۷۰ میلیون دلاری ۵۰ مگاوات نیروگاه‌ خورشیدی امضا شد

عصر ساختمان- درحاشیه نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای برای ایجاد ظرفیت نیروگاه خورشیدی معادل ۵۰ مگاوات به ارزش ۷۰ میلیون دلار به امضا رسید.

تفاهم‌نامه فاینانس ۷۰ میلیون دلاری ۵۰ مگاوات نیروگاه‌ خورشیدی امضا شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، براساس این قرارداد که بین دو شرکت خصوصی و یک بانک به امضا رسیده، ظرفیت ایجاد 50 مگاوات به ارزش 70 میلیون دلار با پشتیبانی پست بانک فراهم شده است.

    عضو سندیکای صنعت برق با اشاره به امضای این تفاهم‌نامه سه‌جانبه در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون تمام شرکت‌هایی که مجری احداث نیروگاه‌های خورشیدی بوده‌اند پول خود را به صورت نقد یا قسطی از مشتری دریافت می‌کردند و در ازای آن خدمات ارائه می‌دادند، اما با توجه به این‌که بحث نیروگاه‌های تجدیدپذیر باید در کل کشور توسعه پیدا کند به دنبال راهکارهایی برای گسترش این انرژی بودیم و در همین راستا اولین و بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه با پست بانک منعقد شده است.

    به گفته مصطفی آزاد، این تفاهم‌نامه بدین منظور بوده تا تمام مشتریانی که معرفی می‌شوند بتوانند از تمام تسهیلات به صورت پنج‌ساله استفاده کنند، به عبارت دیگر متقاضیان نه تنها نباید سرمایه‌ای را بیاورند، بلکه اقساط آنها از محل درآمدی که وزارت نیرو برای آنها در نظر گرفته کسر می‌شود.

    این عضو سندیکای صنعت برق با بیان این‌که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار شده که این پروژه در فاز اول برای 50 مگاوات اجرایی شود، گفت: علی‌رغم این‌که این پروسه از پنجم مردادماه سال 1395 استارت خورده است، اکنون می‌توانیم شاهد اثرات مثبت آن باشیم.

    آزاد ادامه داد: در کل 850 میلیون دلار تامین مالی پروژه در نظر گرفته شده که در فاز اول قرار شده 70 میلیون دلار اجرایی شود و امیدواریم در فاز دوم بتوانیم اقدامات گسترده‌تری را در این حوزه انجام دهیم.

    وی در پاسخ به این سوال که شروع فعالیت از چه زمانی استارت می‌خورد، اظهار کرد: در حال حاضر برای 550 نیروگاه کوچک قرارداد داریم که می‌توانیم در سریع‌ترین زمان ممکن وارد مرحله اجرا شویم، اما به لحاظ ظرفیت باید گفت که می‌توانیم ماهانه 2500 نیروگاه خانگی ایجاد کنیم.

    براساس این تفاهم‌نامه، شرکت مدیریت پروژه نیروگاه‌های سولار، مجری طرح و شرکت سولار صنعت فیروزه تامین‌کننده تجهیزات این طرح خواهند بود و در واقع این اولین بار است که شرکت‌های خصوصی برای توسعه تجدیدپذیرها با بانک به تفاهم رسیده‌اند که با توجه به شرایط فعلی تجدیدپذیرها در کشور گام مهمی محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار