مدیران خودروعصر اعتبار

هم‌اندیشی به منظور بررسی چالش‌های پیش‌رو در صنعت ساختمان

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اعلام کرد: فرهنگ جدید ساخت و ساز بر پایه BIM زمینه‌ساز بدعت‌های جدیدی در فرآیندهای طراحی، مدیریت ساخت، تولید و تهیه مصالح استاندارد و نظارت بر اجرا، مدیریت انرژی ساختمان، ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست، بهره‌برداری و نگهداری صحیح ساختمان و موارد مشابهی شده است.

هم‌اندیشی به منظور بررسی چالش‌های پیش‌رو در صنعت ساختمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  وزارت راه و شهرسازی،  معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به مناسبت برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی مدل‌سازی اطلاعات ساختمان که 7 و 8 اسفندماه در سالن پاکدامن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود، پیامی به شرح زیر اعلام کرد:
    ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم؛ سرعت رشد فناوری در محصولات و خدمات چندین برابر سال های قبل شده است. دوران ماشین و کامپیوتر را پشت سر گذاشته ایم و هر روز رویدادهای عظیم سایبری را شاهد هستیم. ربات‌ها و ابزارهای دیجیتال و مجازی کم کم جای انسان و ماشین‌آلات مکانیکی را در صنایع تصاحب می‌کنند و صنعت ساختمان از این قاعده مستثنی نیست. امروزه الگوهای جدیدی در شکل‌گیری ساخت و سازهای نوین به ظهور رسیده‌اند که مهمترین آن مدلسازی اطلاعات ساختمان یا همان BIM می‌باشد.
    پیدایش مدلسازی اطلاعات ساختمان BIM و فناوری های نوین نرم افزاری و سخت افزاری، افق‌های جدیدی را پیشروی صنعت ساختمان در کشورهای پیشرفته گشوده است. فرهنگ جدید ساخت و ساز بر پایه BIM زمینه‌ساز بدعت‌های جدیدی در فرآیندهای طراحی، مدیریت ساخت، تولید و تیهه مصالح استاندارد و نظارت بر اجرا، مدیریت انرژی ساختمان، ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست، بهره‌برداری و نگهداری صحیح ساختمان و موارد مشابهی شده است که علاوه بر سهولت و دقت بر سرعت پردازش اطلاعات لازم جهت تصمیم‌سازی ذی‌نفعان و مدیران پروژه‌های ساختمانی افزوده است.
    کشور ما هم از نظر قدمت دانش مهندسی و هم توانمندی مهندسان همواره جایگاه ویژه‌ای در جهان داشته است. ما شاهد کاربرد این فناوری در سطوح مقدماتی توسط مهندسان جوان در پروژه‌ها هستیم و قصد داریم با همیاری نیروهای جوان و کارآمد کشور و حمایت‌های دولت محترم تدبیر و امد، این فناوری را در کشور پیاده‌سازی کنیم تا علاوه بر ارتقای کیفیت ساخت وساز، یکسان‌سازی و استانداردسازی، فرصت‌های جدیدی در حوزه کارآفرینی و اشتغال بواسطه این فناوری در صنعت ساختمان فراهم آوریم.
    کنفرانس بین‌المللی مدلسازی اطلاعات ساختمان BIM می تواند بستر و محل هم‌اندیشی مناسبی به منظور بررسی چالش‌های پیش رو در این رویکرد باشد و لازم است تا تمامی علاقمندان و متخصصان این حوزه در این کنفرانس به صورت جدی و مستمر مشارکت نموده تا نتایج ارزشمند حاصل از آن، دولت و صنعت ساختمان را در رسیدن به اهداف برنامه توسعه کشور، یاری نماید.
    گفتنی است، اولین نمایشگاه بین المللی مدلسازی صنعت ساختمان (BIM)، 7 و 8 اسفندماه در سالن پاکدامن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو