مدیران خودروعصر اعتبار

تسهیل سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده

عصر ساختمان:ستاد ملی بازآفرینی شهری از برنامه دولت برای تسهیل سرمایه‌گذاری خصوصی در بافت‌های فرسوده خبر داد.

تسهیل سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، اعضای ستاد ملی بازآفرینی شهری در بیانیه‌ای راهکارهای خود را برای «هم‌ راستاسازی و هماهنگی اقدامات دستگاه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری» تشریح کردند که در یکی از مهمترین بندهای این بیانیه بر ضرورت تسهیل سرمایه‌گذاری خصوصی در فعالیت‌های ساخت و ساز، تامین خدمات، ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و... از طریق بسترسازی برای فعالیت بخش خصوصی، بازار بورس، بانک‌ها، سرمایه‌گذاران و همچنین ایجاد تسهیلات و کمک‌های لازم، انتشار اوراق مشارکت و تامین تسهیلات ارزان قیمت و نهادهای تامین مالی محله‌ای و کمک‌های فنی به منظور تشویق و حمایت از عرضه مسکن در استطاعت استاندارد و با کیفیت در محلات و محدوده‌های هدف تاکید شده است. همچنین تعیین وضعیت و سطح برخورداری از خدمات زیربنایی و روبنایی موجود و شناسایی وضعیت مالکیت ساکنان محدوده‌های هدف سند ملی بازآفرینی از دیگر مفاد این بیانیه محسوب می‌شود.

    در بخش دیگری از برنامه‌های ستاد ملی بازآفرینی شهری تهیه و تدوین بانک اطلاعات جامع شامل اقدامات انجام شده، در دست اجرا و آتی از سوی کلیه دستگاه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی و ایجاد یک سیستم جامع جهت رصد و پایش اقدامات و فعالیت‌ها در محدوده‌ها و محلات هدف مورد توجه قرار گرفته است. همچنین استفاده از ظرفیت و اعتبارات پیش‌بینی شده در ردیف‌های بودجه سنواتی و در اولویت قراردادن تخصیص اعتبارات جاری و عمرانی به منظور برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مصوب بازآفرینی در محدوده محلات دارای اولویت، با هدف به برابری رساندن متوسط سطح خدمات محلات هدف با متوسط سطح خدمات شهر تا پایان برنامه ششم توسعه از دیگر اهداف ذکر شده در برنامه‌های آتی این ستاد محسوب می‌شود. استفاده از توان و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، تعاونی‌ها و مشارکت خود ساکنان از طریق رسمیت بخشیدن به نهادهای مردمی و تقویت مشارکت اجتماعی مردم در اجرای برنامه‌ها، به همراه طراحی مدل نظام یکپارچه حمل ونقل حومه‌ای ریلی برای کلان‌شهرها، از دیگر برنامه‌های مورد تاکید ستاد ملی بازآفرینی شهری است.

    در این بیانیه آمده است: تهیه و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ویژه برای روستاهای واقع در حریم بلافصل و دارای ارتباط کارکردی و عملکردی با مراکز استان‌ها و کلانشهرها به منظور بهبود و تقویت فرصت‌های شغلی و اقتصادی و همچنین نظارت موثر جهت حفظ باغات و اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهرها با استفاده از روش‌های مشارکتی و توانمندسازی اجتماع محلی از دیگر برنامه‌های آتی ستاد بازآفرینی خواهد بود. در ادامه این بیانیه بر جلب مشارکت موثر متولیان بازآفرینی در مقیاس محلی برای حمایت‌ از دفاتر تسهیل‌گری و خدمات نوسازی و همچنین مدیریت یکپارچه و منسجم و ایجاد وحدت رویه میان عوامل اجرایی و سیاستگذاری و پایبندی به تحقق تکالیف اسناد قانونی بالادست نظیر قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، سند ملی راهبردی احیا، بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری(مصوب شهریور ماه 1393 هیات محترم وزیران) مورد توجه قرار گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار