مدیران خودروعصر اعتبار

پایان دادن به تنش ارزی لازمه ساماندهی بازار مسکن

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از بزرگ شدن حباب قیمتی در بازار مسکن انتقاد کرد و گفت: پایان دادن به تنش ارزی، برخورد با سوءاستفاده کنندگان و حمایت از تولید مسکن لازمه ساماندهی بازار است.

پایان دادن به تنش ارزی لازمه ساماندهی بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، صدیف بدری با انتقاد از آشفتگی بازار مسکن و بزرگ شدن حباب قیمتی در آن، گفت: همزمان با افزایش تورم در بازار مسکن قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عوامل مختلفی در نابسامانی کنونی بازار مسکن دخیل است، تصریح کرد: مهم ترین عامل حبابی شدن نرخ مسکن در هفته های اخیر نوسانات نرخ ارز بوده است.

    نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه گرانی نرخ مصالح ساختمانی به حبابی شدن نرخ قیمت خانه های نوساز منجر شده است، افزود: مهم ترین اقدام برای ساماندهی بازار مسکن پایان دادن به تنش ارزی در کشور است.

    جو روانی حاکم بر جامعه حباب گرانی مسکن را بزرگ تر می کند

    وی با بیان اینکه جو روانی حاکم بر جامعه حباب گرانی مسکن را مدام بزرگ تر می کند، گفت: با توجه به ورود دولت به ساماندهی بازار ارز بهبودی در نرخ مسکن شاهد خواهیم بود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اگر اقدامات دولت در ساماندهی بازار مسکن و بازارهای موازی آن مستمر باشد بخش مسکن در سال 97 روند رو به مثبتی را طی خواهد کرد، افزود: اگر اقدامات دولت در ساماندهی بازار مسکن و بازارهای موازی آن مقطعی باشد به طور حتم رکود حاکم بر این بازار عمیق تر خواهد شد.

    بدری با بیان اینکه با حبابی شدن نرخ مسکن امکان خرید برای مردم محدود خواهد بود، گفت: دولت با حمایت از تولید مسکن در کشور باید به رونق آن کمک کند.

    وی با تاکید بر اینکه گرانی مسکن در کشور قدرت خرید و به تبع آن معاملات را محدود می کند، افزود: متاسفانه نبود برنامه ریزی دقیق و ضعف تشکیلات تخصصی دولت بازار مسکن را درگیر فضای روانی جامعه کرده است.

    بازار مسکن در سال 97 روند رو به جلویی را طی می کند

    بدری با بیان اینکه ورود ضربتی دولت برای ساماندهی بازار مسکن می تواند سال 97 را سالی توام با رشد معاملات برای این بازار رقم بزند، تصریح کرد: باید بدانیم اگر امروز نرخ خانه های نوساز گران شده با ادامه بی توجهی ها حتی خانه های کلنگی و چند سال ساخت نیز با تورم بی سابقه مواجه خواهند شد.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با دلالان و سواستفاده کنندگان، گفت: یکی دیگر از عواملی که بازار مسکن را به ثبات قیمتی نزدیک می کند برخورد قاطع با سواستفاده کنندگان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار