مدیران خودروعصر اعتبار

در حاشیه بازدید از بافت فرسوده نازی‌آباد مطرح شد؛

ساخت خانه های جدید با استفاده از زمین بافت های فرسوده

عصر ساختمان- شرکت توسعه گر نوسازی بافت فرسوده ابتدا این خانه‌ها (در اصل زمین آن ها) را از صاحبانشان می‌خرد سپس دو واحد را به‌عنوان سود برمی‌دارد و بقیه را به صاحبان خانه تحویل می‌دهد.

ساخت خانه های جدید با استفاده از زمین بافت های فرسوده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از موج، در جریان بازدید از بافت فرسوده هزار دستگاه محله نازی‌آباد تهران محمدتقی جان محمدی، مدیر عامل شرکت توسعه ایرانیان، با بیان این که در کشور رویکردهای مختلفی در خصوص بافت‌های فرسوده بوده اما نتیجه‌ای که مورد نظرمان بود توسط هیچ‌کدام از آن‌ها حاصل نشد، اظهار داشت: باید در کشورمان نگاه مسأله شناسی به مشکلات بافت فرسوده داشته باشیم زیرا نداشتن تبیین درست از مشکلات موجب شده تا کشور امروز در این مرحله قرار داشته باشد.
    مدیر عامل شرکت توسعه ایرانیان ادامه داد: نگاه به ساختمان‌ها نباید نگاه فیزیکی باشد؛ زیرا مسأله اصلی مواجهه با انسان‌ها وزندگی آن‌هاست و وجوه مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را شامل می‌شود.
    جان محمدی تأکید کرد: مشکلات بافت‌های شهری را باید بر اساس مشارکت حل کرد که مشارکت خود به سه مؤلفه آزادی، عدالت و کارایی بستگی دارد.
    وی تصریح کرد: ازآن جایی‌که دولت‌ها نمی‌توانند در امور مربوط به به سازی و نوسازی بافت فرسوده وارد شوند درنتیجه این وظیفه نهادهای خصوصی است که به این امر وارد شوند.
    جان محمدی در خصوص بازسازی بافت‌های فرسوده منطقه 16 گفت: منطقه 16 در جنوب شرقی تهران قرارگرفته و بیش از 290 هزار نفر جمعیت و 42 هزار پلاک شهری دارد که از این تعداد 36 هزار پلاک آن ناپایدارند.
    جان محمدی با اشاره به اینکه بافت فرسوده محله هزار دستگاه یکی از مناطق ناپایدار با کوچه‌های باریک است و در خانه‌های این منطقه صدای مترو نیز شنیده می‌شود، ادامه داد: تلاش شده تا خانه‌های این منطقه مشمول طرح بهسازی و نوسازی شده و به همین خاطر با همکاری و موافقت صاحبان خانه‌ها این واحدهای مسکونی خریداری‌شده و با هزینه شرکت خصوصی تخریب و ساخته می‌شود و واحدهای مسکونی نو به این خانوارها تحویل داده می‌شود.
    وی افزود: در این ساختمان‌ها به مقاومت و استحکام این واحدها توجه ویژه شده و همچنین در معماری این ساختمان‌ها از مؤلفه‌های ایرانی استفاده می‌شود.
    جان محمدی نحوه ساخت و تحویل این خانه را این‌گونه تشریح کرد: شرکت توسعه گر ابتدا این خانه‌ها (در اصل زمین شان) را از صاحبان شان می‌خرند و سپس به‌عنوان‌مثال به‌جای 5 واحد،10 واحد ساخته و از این تعداد دو واحد را به‌عنوان سود برمی‌دارند و بقیه را به صاحبان خانه تحویل می‌دهند.
    جان محمدی گفت: اگر در زمانی که ساختمان نویی ساخته می شود، همسایه این ساختمان نیز مشمول بافت فرسوده است علاقه مند به مشارکت در این طرح باشد می‌تواند از واحدهای آماده در طرح قبلی استفاده کرده و زمین و خانه‌اش را در اختیار شرکت توسعه گر قرار دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار