مدیران خودروعصر اعتبار

رشد قیمت و افزایش معاملات مسکن ادامه دار است

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه اکنون قیمت مسکن از توقف چند سال گذشته خارج و رشدی را تجربه کرده است، گفت: افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی از عوامل تاثیرگذار در وضعیت فعلی بازار مسکن است.

رشد قیمت و افزایش معاملات مسکن ادامه دار است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدکمال الدین شهریاری با اشاره به آمار بانک مرکزی در خصوص رشد 22 درصدی نرخ مسکن در یک سال گذشته، گفت: بازار مسکن در حال خروج از رکود طولانی مدت بوده و حبابی که در سال های 90 و تا اواخر سال 91 در قیمت مسکن ایجاد شد در طول این چند ساله تقریبا تخلیه شده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نرخ مسکن متناسب با قیمت سایر کالاها و خدمات رشد کرده و اکنون تقریبا متعادل شده است، افزود: به همین دلیل اکنون قیمت مسکن می تواند از توقف چند سال گذشته خارج و رشدی را تجربه کند.

    افزایش سهم تسهیلات در رشد قیمت خانه موثر بوده است

    نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ورود بانک مسکن و افزایش سهم تسهیلات در قیمت خرید خانه تا حدودی به تحریک تقاضا منجر شد، تصریح کرد: تسهیلات دهی بانک ها در حوزه مسکن افزایش تقاضا و در نتیجه رونق بازار مسکن را باعث شد.

    شهریاری با بیان اینکه افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی نیز از عوامل تاثیرگذار در وضعیت فعلی بازار مسکن بوده است، افزود: این دو عامل اخیر می تواند در افرادی که دارای یک سری پس اندازهای خرد هستند ایجاد نگرانی کرده و انگیزه ای برای ورود آن ها به بازار و تبدیل پول به مسکن از ترس کاهش ارز ریالی پول خود می کنند.

    شرایط برای افزایش قیمت مسکن مهیا است

    وی با تاکید بر اینکه شرایط برای افزایش قیمت مسکن و رونق بازار مهیا است، گفت: در این چند ماه گذشته رشد قیمت طبیعی بوده و همچنین ماه های آینده نیز باید منتظر افزایش نرخ ها باشیم.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به انتشار اخباری در خصوص افزایش متری یک میلیون تومانی نرخ مسکن به صورت میانگین در یک سال گذشته، تصریح کرد: موضوع افزایش متری یک میلیون تومان به صورت میانگین در نرخ مسکن باید با بررسی های میدانی مورد اظهارنظر واقع شود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اظهارنظر در خصوص میزان افزایش نرخ ها در بازار مسکن نیازمند گمانه زنی های علمی از سوی دستگاه های متولی تهیه آمار است در غیر این صورت صحیح نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار