مدیران خودروعصر اعتبار

راه حلی برای آپارتمان های کوچک

عصر ساختمان - استودیوی باتیک (Batiik Studio) یک باکس سیاه چندمنظوره ساخته که اتاق خواب، حمام و کمد را برای حفظ فضا در این تخت کوچک ادغام می کند.

راه حلی برای آپارتمان های کوچک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، یک فرد جوان که مالک آپارتمان فرسوده 244 فوتی (23 متری) در پاریس است، پس از خرید آن کاغذ دیواری را جدا نمود، مبلمان خود را برداشت و دو ماه را در یک فضای کوچک سپری کرد تا طراحی آن انجام شود.
پس از مدتی، او در رویای نوآوری بود تا همزمان با حفظ ساختاراصلی آپارتمان ،با پیدا کردن راه حلی بتواند از فضا نیز استفاده کند.

تخت خواب از طریق پله هایی که در زیرش انبار است، قابل دسترسی می باشد.
او برای اجرا کردن ایده هایش از معماری فرانسه و شرکت طراحی داخلی "باتیک استودیو" کمک گرفت.
ربکا بنیچو بنیانگذار"استودیو باتیک"، برای کار با بودجه ی کمتر از 40 هزار دلاری مالک، طرح جعبه چوبی سیاه را مطرح کرد که تخت خواب، کمد و حمام را به منظور بهینه سازی فضا ادغام می کند.

معماران دیوار پارتیشنی موجود را برداشتند تا "مکعب فضا" را ایجاد کنند که از ترکیب مواد نانوتکنولوژی و ماتِ فنیکس (Fenix NTM) و بلوط گرم درست شده بود.

این مکعب با کابینت های ساخته شده به آشپزخانه ی کوچک متصل می شود.
این مکعب که در یک گوشه ی آپارتمان قرار می گیرد شامل یک تخت خواب است که از طریق پله هایی که زیرش کمد است قابل دسترسی می باشد و تقریبا کمد  لباس و حمام با درهایش قابل مشاهده نیستند.
در یک طرف این مکعب درهای سیاهی است که به دیوار وصل است و به یک قفسه لباس بسیار کارامد و یک حمام شگفت انگیز که دارای سنگ مرمری روشن است، باز می شود.
دیوارهای آپارتمان به صورت رنگ نشده رها شده که پتینه را در رنگ های متنوع در معرض نمایش قرار می دهد و فضا را با جو هنری آمیخته که زیبایی خالص خرابه های اروپای باستان را تداعی می کند. آجرهای چوبی کف واحد همزمان با سقف های بلند که با گچبری تزیین شده ظرافت را به داخل آپارتمان اضافه می کند.
با قرار دادن مکعب فضا در گوشه خانه، بقیه فضا آزاد می شود، بنابرین مالک، یک فضا برای اتاق نشیمن دارد که مبلمان مجللش را در آنجا قرار دهد و اشیای تزیینی خود را به نمایش دهد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار