مدیران خودروعصر اعتبار

حرکت به سمت شهرهوشمند از اولویتهاست

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از حمایت جدی شهرداری تهران از استارت آپ ها سخن گفت.

حرکت به سمت شهرهوشمند از اولویتهاست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درباره نقش استارت آپ ها در شهر هوشمند و جایگاه شهرداری تهران دراین حوزه گفت: مسیر ظهور استارت آپ ها و حرکت آن ها، مسیر پرشتابی است و آن ها از الزامات شهر هوشمند هستند. در این میان نقش شهرداری ها قطعا باید حمایتی باشد.

    وی توضیح داد: مهمترین نقشی که شهرداری می تواند در این حوزه داشته باشد این است که مسائل شهری را طرح کند تا هم استارت آپ ها حول مسائل جدی و به روز شهر، طرح پیشنهاد کنند و راهکار بدهند. ضمن اینکه با یک مدل منطقی و حداکثر ظرفیت از آن ها حمایت کند و در نهایت بتواند در بخش خروجی کسب درآمد نماید.

    فرجود ادامه داد: همین که شهرداری مسائل کلان شهر تهران را طرح کند خودش حمایت است؛ پایداری شهری، محیط زیست و حمل و نقل از اولویت های ماست. یعنی در این حوزه ها با چالش رو به رو هستیم و نیاز به ورود استارت آپ در این بخش ها داریم. قطعا هم از آن ها و ایده های آن ها حمایت می کنیم.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران  ادامه داد: ما در همایش هم یک پنل ویژه گذاشتیم و استارت آپ ها را دعوت کردیم تا حرف ها و مسائل آن ها را بشنویم و از خروجی این مطالعات برنامه ای را ارائه بدهیم و سال آینده برنامه های بسیار مشخصی در این زمینه خواهیم داشت.

    وی تاکید کرد: حضور این استارت آپ ها برای شهر هوشمند جدی و حیاتی است. ما ناچار به حرکت سمت به شهر هوشمند هستیم، این موضوع از اولویت های ماست و باید تعامل مناسب در این زمینه داشته باشیم؛ از بخش دولتی یعنی معاونت علمی و فناوری و وزارت ارتباطات و... تعامل نزدیک در این موضوع ایجاد کردیم و برآیند تعاملات حل مشکلات شهری خواهد شد.

    فرجود ادامه داد: این موضوع به طور ویژه و شفاف در شهرداری در دور جدید جا افتاده است. خود شهردار بسیار به موضوع ورود کرده است و در زمینه کمک به این استارت آپ ها و حمایت و هم چنین سوق دهی بدون دخالت در جزئیات تاکید ویژه دارد.

    وی تصریح کرد: ما تاکنون با بسیاری از استارت آپ ها نشست داشتیم و با خیلی از مدیران کارآفرین آن ها صحبت کردیم و بویژه از ایده ها استفاده می کنیم.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تاکید کرد ما مشکلات مشترکی داریم و یکی از اولویت های ما هم بحث اشتغال شهری است که این استارت آپ ها خیلی می توانند در این حوزه به ما کمک کنند.

    فرجود در ادامه گفت: سیاست دخالت حداقلی، بسیار کلیدی است. آن چه به زندگی شهروندان و مدیریت شهری برمی گردد شهرداری باید با نگاه تعامل ورود کند. غیر از شهرداری بقیه نهادها هم باید برای تسهیل موضوع ورود کنند.

    وی گفت: ما پنل ویژه برای تعامل شهرداری با استارت آپ ها در همایش گذاشتیم. نمی شود که ورود نکنیم در جریان نوآوری شهری باید شهرداری هم برنامه داشته باشد. ما دنبال این هستیم که از نقطه واحدی در شهرداری این تعامل ایجاد شود تا اتلاف منابع و انرژی نشود.

    فرجود افزود: به عنوان مثال ما به 45 استارت آپ در حوزه حمل و نقل مجوز دادیم که برخی از آن ها مانند الوپیک در جذب نیرو و کاهش ترافیک بسیار موفق بوده اند.

    وی در خاتمه گفت: سوال ها و ابهام ها باید رفع شود. همین ها باعث می شود که باید درگاه واحد در شهرداری یافت برای ورود به شهر هوشمند ایجاد شود تا چالشی برای نوآوری نباشد. توسعه فضای کسب و کار شهری نکته مهمی است که این استارت آپ ها ایجاد می کنند. می خواهیم ورود جدی داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار