مدیران خودروعصر اعتبار

احداث اولین بزرگراه از مرکز کشور به مازندران از محور فیروزکوه

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی کشور گفت : اولین بزرگراه از مرکز کشور به مازندران از محور فیروز کوه احداث می شود.

احداث اولین بزرگراه از مرکز کشور به مازندران از محور فیروزکوه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، خیراله خادمی در جلسه بررسی وضعیت محورهای مواصلاتی ورودی استان و شهرستان ساری که با حضور نمایندگان مردم ساری در مجلس و معاون عمرانی استاندار برگزار شد، اظهار کرد: افزایش اعتبارات به خصوص به مازندران نسبت به سال‌های گذشته نشان دهنده ظرفیت بالای مازندران در حوزه گردشگری، توریسم و کشاورزی بوده که دولت روی آن برنامه‌ریزی کرده و هر روز ساماندهی محورها و افزایش محورها را به نتیجه می‌رساند.

    وی افزود: در دولت دوازدهم برنامه ساماندهی ورودی به شمال کشور که شامل مازندران، گیلان و گلستان بوده به صورت برنامه مدون به تایید رییس جمهور و دولت رسید و مورد پیگیری قرار گرفته و برای تسریع در کار محورهای شمال کشور الویت‌بندی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: طرح پیشنهادی در وزارت راه و شهرسازی با حضور وزیر راه مورد بررسی قرار گرفت، الویت بندی تعیین و طی نامه‌ای به رییس جمهور و سازمان برنامه و بودجه با موضوع اینکه بتوانیم 7 محور که منتهی به شمال کشور که در برنامه کاری ما بود و یا محورهایی که عملیات اجرای آن شروع شده، تسریع کار در آن صورت گیرد، ارائه شد.

    خادمی گفت: با الویت بندی انجام شده منطقه اولین محور آزاد راه شمال که با رکود چند ساله‌ای مواجه و عملا بعد از 17 سال قطعه یک که مهم‌ترین الویت ما بود، بالغ بر 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت با یک برنامه منظم طی سه سال گذشته شروع شد به طوریکه به 87 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و امیدواریم در سال 97 به بهره برداری برسد.

    وی تصریح کرد: محور فیروزکوه که حدود 40 کیلومتر از آن از جمله تونل‌های منتهی به شیرگاه و منطقه مسکونی زیرآب و سرخ کلا که باید تعیین وضعیت شوند در دو سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت و در سال 95 تونل های شیرگاه مورد بازسازی و مشکل اصلی این محور حل شد.

    معاون وزیر راه و شهر سازی افزود: مناطق مسکونی به طول پنج کیلومتر باقی مانده بود که امسال برنامه های عمرانی در آن صورت گرفته و این پنج کیلومتر با خرید منازل مسکونی و املاک در مسیر بتوانیم مسیر گلوگاه را باز کرده و بدین ترتیب اولین بزرگ راه از مرکز کشور به استان مازندران از محور فیروز کوه احداث شود و این محور قابل اطمینان و استاندارد بوده و اولین محور از بندر عباس تا بندر امیر آباد به صورت چهار خطه خواهد بود.

    خادمی خاطر نشان کرد: محور هراز نیز که طی سه سال گذشته عملیات سنگینی در آن در حال اجرا است سال گذشته 15 کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفت و امیدواریم امسال نیز بین 13 الی 15 کیلومتر به بهره برداری برسد. در این محور کمی نیاز به قیر برای روکش آسفالت داریم که اگر بتوانیم قیر مورد نیاز را مهیا کنیم تا 26 اسفند ماه برای تعطیلات نوروزی 15 کیلومتر را زیر ترافیک برده می شود.
    معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: محور های بعدی محورهای داخل استانی همچون محور بزرگراه ساحلی دریای خزر که از آستارا به گیلان و رشت آمده و بعد به مازندران می رسد و از محورهای بهشهر عبور و به گرگان وصل می شود. طی سه سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته مانند افتتاح کنار گذر چالوس  محور های بابل، محمودآباد و نور که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد، این کنار گذر ها باعث کم شدن ترافیک خواهد بود.

    وی با اشاره به اینکه محور ساری به تاکام به سمت سمنان و اردکان رفته و در نهایت به یزد وسپس اتوبان یزد به بندر عباس وصل می شود، عنوان کرد: این محور بندر عباس را به بندر امیر آباد وصل کرده و کوتاه‌ترین مسیر است، در قسمت های اصلی طرح ترافیک ملی ادامه داشته و می تواند باعث کاهش مصرف سوخت، کاهش سامانه جاده ای، جلوگیری از ترافیک به داخل تهران و عدم ورود ماشین های سنگین است، یک قسمت از محور ساری به تاکام باقی مانده که به دلیل مشکلاتی در تملک اراضی اجرا نشده و این محدوده بسیار مهم و از دو سال گذشته با دو پیمانکار عملیات اجرایی شروع شد و مابقی حداکثر طی دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار