مدیران خودروعصر اعتبار

رشد ۳ میلیون تومانی نرخ مسکن در برخی مناطق در بحبوحه نوسانات ارزی

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس از رشد بی سابقه نرخ مسکن در کشور در پی نوسانات ارزی انتقاد کرد و گفت: ادامه بی ثباتی در نرخ ارز بازار مسکن را درگیر گرانی های بی سابقه می کند.

رشد ۳ میلیون تومانی نرخ مسکن در برخی مناطق در بحبوحه نوسانات ارزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، علیم یارمحمدی با اشاره به وضعیت بازار مسکن، گفت: نوسانات ارزی متهم اصلی گرانی مسکن و بزرگ شدن حباب قیمت ها در این بازار بوده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در خصوص رشد 22 درصدی نرخ مسکن در یک سال اخیر، افزود: عوامل مختلفی از جمله افزایش تقاضا برای خرید مسکن در پی رشد تسهیلات در این حوزه علاوه بر نوسانات ارزی به این وضعیت دامن زده است.

    آشفتگی بازار ارز در بخش مسکن تخلیه شده است

    نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در 50 روز اخیر شاهد رشد 3 میلیون تومانی هر متر مسکن در یکی از مناطق تهران بوده ایم، تصریح کرد: متاسفانه آشفتگی بازار ارز در بخش مسکن تخلیه شده و اکنون با توجه به ساماندهی تقریبی ارزی اما تخلیه حباب قیمتی صورت نگرفته است.

    وی با تاکید بر اینکه در روزهای اخیر تا حدودی نرخ ارز کاهش یافته است، گفت: متاسفانه فعالیت عده ای با برهم زدن نظم بازار و دلالی در این حوزه اجازه کاهش حباب قیمتی در بخش مسکن را نمی دهند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه آشفتگی بازار به ثابت شدن تورم ایجاد شده در بخش مسکن منجر شده است، افزود: ادامه شرایط فعلی و ضعف مدیریت ها به طور حتم رشد نرخ مسکن حتی بیش از قیمت های فعلی را رقم می زند.

    گرانی مسکن همه کشور را گرفتار کرده است

    یارمحمدی ادامه داد: در پی افزایش قیمت مسکن نرخ میانگین هر واحد مسکونی در واحد متراژ از یک میلیون تومان تا سه میلیون تومان در نوسان بوده و این موضوع فقط مختص تهران نیست.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت برای روزهای پایانی سال و همچنین سال آینده باید شیوه بهتری برای مدیریت بازار مسکن و تنظیم قیمت ها اتخاذ کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار