مدیران خودروعصر اعتبار

حقایقی عجیب در مورد خانه ۱۲۵ میلیون دلاری بیل گیتس

عصر ساختمان - بیل گیتس یکی از بنیان‌گذاران شرکت مایکروسافت، به عنوان ثروتمندترین مرد آمریکا شناخته می‌شود.

حقایقی عجیب در مورد خانه ۱۲۵ میلیون دلاری بیل گیتس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰
  • حقایقی عجیب در مورد خانه 125 میلیون دلاری بیل گیتس
  • حقایقی عجیب در مورد خانه 125 میلیون دلاری بیل گیتس
  • حقایقی عجیب در مورد خانه 125 میلیون دلاری بیل گیتس

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بیل گیتس یکی از بنیان‌گذاران شرکت مایکروسافت امروزه با ثروتی به ارزش خالص 88/3بیلیون دلار به عنوان ثروتمندترین مرد آمریکا شناخته می شود. با این حال جای تعجب نیست که یکی از ثروتمندترین افراد دنیا منزل خود را با هزینه های باور نکردنی بسازد؛ ساخت خانه بیل گیتس  هفت سال زمان برده است که 63 میلیون دلار برای او هزینه داشت. گیتس نام خانه خود را «زانادو 2/0» گذاشت که نام خانه ی خیالی شخصیت اصلی فیلم «همشهری کین» یعنی چارلز فاستر کین بود.

در ادامه با حقایق عجیب خانه 125 میلیون دلاری بیل گیتس آشنا می شود.

1- ارزش کنونی این خانه حداقل 124 میلیون دلار است

بر اساس گزارش سایت KingCounty امسال ارزش خانه بیل گیتس به 124/9 میلیون دلار رسید. بیل گیتس این ملک را در سال 1988 به قیمت 2میلیون دلار خریده بود. او در سال 2017 برای مخارج مالیاتی سالانه ملک خود 1041292/55 دلار پرداخت کرد.

2- استفاده از 1179 متر مکعب الوار چوب برای تکمیل این پروژه

خانه بیل گیتس با درختان صنوبر 500ساله جنگل های داگلاس در شمال آمریکا ساخته شده است. گفتنی است؛ 300 کارگر ساختمانی بر روی خانه گیتس کار کردند که تعداد 100 نفر از آنها برقکار بوده است.

3- تغییر آثار هنری روی دیوارها به کمک فشار یک دکمه

در خانه بیل گیتس اسکرین هایی به ارزش 80000دلار نصب شده است که با لمس آن ها می توان نقاشی یا عکس مورد نظر با به نمایش درآورد. نکته جالب این است که این تصاویر در دستگاه هایی به ارزش 150000 دلار ذخیره شده اند.

4- وجود یک کتاب خطی در کتابخانه عظیم بیل گیتس به ارزش 30میلیون دلار

کتابخانه عظیم خانه بیل گیتس در حدود 195متر مربع است. شقف آن به شکل گنبد بود و دو قفسه کتاب مخفی دارد. روی سقف کتابخانه جمله ای از کتاب «گتسبی بزرگ» دیده می شود: «او راه زیادی را تا رسیدن به این مرغزار آبی رنگ طی کرده بود و حالا رویایش چنان نزدیک به نظر می رسید که می توانست آن را در دستانش محکم بگیرد.»

با این حال در این کتابخانه نسخه خطی کتاب کدکس لئوناردو داوینچی وجود دارد که گیتس در سال 1994 آن را در یک مزایده به مبلغ 30/8 میلیون دلار خریداری کرد.

5- ساخت رود مصنوعی که در آن ماهی نگه داری می شود

رود مصنوعی و ورودی آن برای حل هر گونه مشکل مربوط به روان آب ها که احتمالا در اثر دیوارهای عظیم ملک به وجود می آیند ساخته شد.  جالب است بدانید در این رود از ماهی های آزاد و قزل آلا نگهداری می شود.

6- تامین شن های ساحل دریاچه ملک گیتس از سواحل کارائیب

نکته عجیب اینجاست که شن و ماسه ساحل دریاچه ای که ملک گیتس در آن واقع شده است هر ساله به مفداذ زیاد و توسط یک شناور از ساحل سنت لوسیا به آنجا منتقل می شود.

7-کنترل الکترونیکی 24 ساعته از درخت مورد علاقه گیتس

یک درخت افرای 40 ساله در نزدیکی درب ورودی خانه وجود دارد که گیتس به آن علاقه ویژه ای دارد. وضعیت این درخت توسط سیستم های الکترونیکی و 24 ساعته کنترل می شود و هر زمان که آب کافی نداشته باشد به طور خودکار آب به سمت آن سرازیر می شود.

8- سینمای خانگی با گنجایش 20نفر

در خانه گیتس سینمای خانگی با صندل هایی از جنس مخمل وجود دارد که گنجایش آن 20 نفر است. گفتنی است؛ این سینمای خانگی با سبک آرت دکو ساخته شده، صندلی های دسته دار و نیمکت هایی بسیار راحت و حتی یک دستگاه پاپکورن ساز دارد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی