مدیران خودروعصر اعتبار

۱۰ اقدام مهم سازمان ملی زمین و مسکن در دولت تدبیر و امید -۲

تامین مسکن ۷۳۲۰ خانوار دومعلوله تا پایان سال ۹۷

عصر ساختمان- اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن در پنج ساله دولت‌های یازدهم و دوازدهم در تامین مسکن خانوارهای دارای دومعلول و بیشتر تشریح شد. بر این اساس، تا پایان سال ۹۷، تامین مسکن ۷۳۲۰ خانوار دومعلوله تحت پوشش بهزیستی در دستورکار است.

تامین مسکن ۷۳۲۰ خانوار دومعلوله تا پایان سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، به دنبال نتایج حاصل از بازنگری در طرح جامع مسکن مقرر است تامین مسکن خانوارهای هدف دولت در قالب بسته های برنامه‌ای متفاوت انجام پذیرد، تامین مسکن خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر یکی از این برنامه‌ها است که سازمان ملی زمین و مسکن در دستورکار خود قرار داده است و در طی دوره هایی آنها را به سرانجام رسانده و تحویل خانواده هایی که شرایط فوق را دارند قرار می‌دهد.

    بر اساس این تفاهمنامه تا پایان سال 1397 واحد مسکونی یا زمین مناسب برای تامین مسکن 7320 خانوار تحت پوشش بهزیستی در مناطق شهری که حداقل 2 عضو معلول دارند، تامین خواهد شد.

    وظایف سازمان ملی در زمینه فوق در 2 بخش عمده خلاصه می‌شود:

    - تامین زمین مورد نیاز در شهرها از محل منابع موجود

    - شناسایی و معرفی واحدهای مسکن‌مهر بدون متقاضی و متناسب با شرایط فیزیکی معلولین و فاقد مسائل و مشکلات حقوقی

    - در حال حاضر در جمع معادل 2684 واحد با توجه به موقعیت زمانی، منابع مالی نهادهای مربوطه و شرایط متقاضیان  مددجو، بهسازی، تکمیل شده‌اند.

    - تحویل 1087 واحد مسکونی و نیز ساخت 358 واحد مسکونی در اراضی واگذار شده به خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر نیز انجام گرفته است.

    مسکن اجتماعی:

    در راستای تحقق اهداف اجتماعی مسکن در برنامه ششم مقرر است سالیانه به استعداد 10 هزار واحد مسکونی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن و شهرهای جدید جهت ساخت مسکن اجتماعی واگذار شود. در این راستا سازمان ملی زمین و مسکن تقسیم‌بندی استانی این اراضی را با توجه به اعلام بنیاد مسکن به استان های خود ابلاغ نموده است.

    جزئیات تامین زمین و واگذاری 5560 واحد مسکونی به خانوارهای دومعلول

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن پیش تر نیز با اشاره به اینکه در سال گذشته و سال جاری (95 و 96) بالغ بر 5500واحد مسکونی به خانوارهای دومعلول اختصاص یافت، گفته بود: در این سال‌ها، کل واحدهای مسکونی که از سوی سازمان ملی زمین و مسکن به خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر اختصاص یافت،  5 هزار و 560 واحد مسکونی بود که از این تعداد، بهسازی و مناسب‌سازی 3 هزار واحد مسکونی بر اساس ضوابط و مقررات بهزیستی با همکاری ما و سازمان بهزیستی انجام شد و از کل واحدها نیز 2500 واحد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

    وی در ادامه گفت: تاکنون، زمین برای ساخت بیش از 2 هزار واحد مسکونی به خانوارهای دومعلول تحویل سازنده‌ها شده تا اقدام به ساخت واحد مسکونی کنند که ساخت واحدها نیز بر اساس برنامه زمانبندی انجام خواهد شد و اتمام کامل آنها تا پایان سال 98 محقق خواهد شد.

    به گفته عظیمیان، بخشی از برنامه سال 97 برای تامین مسکن خانوارهای دومعلول و بیشتر تامین زمین برای احداث 2هزار واحد مسکونی است. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

    عظیمیان همچنین درمورد مسکن اجتماعی پیش‌تر اعلام کرده بود: در موضوع مسکن اجتماعی، سازمان ملی زمین و مسکن وظیفه تامین زمین را برعهده دارد و سایر اقدامات اجرایی نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود. ابهامی که پیش‌تر بین سازمان و بنیاد وجود داشت در نحوه محاسبه قیمت زمین بود که در نهایت مصوب شد تا قیمت تمام شده ملاک‌عمل قرار بگیرد.

    وی افزود: ابلاغیه وظیفه استان‌ها در تامین زمین برای اجرای طرح مسکن اجتماعی به تمامی استان‌های کشور ابلاغ شده و تمامی استان‌ها موظف به تامین زمین برای اجرای طرح مسکن‌اجتماعی هستند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین یادآور شد: هیات مشترکی بین سازمان ملی زمین و مسکن و کمیته امداد امام خمینی تشکیل شده است در نظر داریم تا مسکن‌های مهر فاقد متقاضی را در اختیار کمیته امداد قرار دهیم تا بخشی از مسکن اجتماعی را از این طریق محقق کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار