مدیران خودروعصر اعتبار

صدور پایان کار ۱۵۷۸ خانه جدید برای زلزله زدگان خراسان شمالی

عصر ساختمان- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی روند ساخت و ساز در روستاها و مناطق شهری دو شهرستان زلزله زده بجنورد و مانه و سملقان روبه پیشرفت است که در حال حاضر برای هزار و ۵۷۸ خانه شهری و روستایی این دو شهرستان پایان کار صادر شده و بهره برداری رسیده اند.

صدور پایان کار ۱۵۷۸ خانه جدید برای زلزله زدگان خراسان شمالی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دانا، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی  اظهار کرد: وقوع زلزله 5.7 ریشتری اردیبهشت ماه امسال به خانه های روستاها و شهرهای دو شهرستان بجنورد و مانه و سملقان آسیب زد.

    روحانی گفت: پس از این واقعه، احداث خانه های جدید بجای خانه های تخریب شده همچنین تعمیر خانه های آسیب دیده در این دو شهرستان در دستور کار قرار گرفت که سهمیه این دو شهرستان برای احداث خانه های جدید روستایی بجای خانه های تخریب شده دو هزار و 449 فقره، برای احداث خانه های جدید شهری بجای خانه های تخریب شده دو هزار و 500 فقره و سهمیه استان برای تعمیر خانه آسیب دیده روستایی این دو شهرستان نیز دو هزار و 92 فقره اعلام شد.

    وی با اشاره به اجرای احداث خانه های جدید در روستاهای زلزله زده دو شهرستان یاد شده، عنوان کرد: در شهرستان بجنورد برای احداث خانه های جدید روستایی با دو هزار و 59 متقاضی و در شهرستان مانه و سملقان نیز با 915 متقاضی قرارداد منعقد شد.

    وی گفت: با آغاز ساخت و سازها، هم اکنون در شهرستان بجنورد هزار و 249 خانه روستایی و در شهرستان مانه و سملقان نیز 724 خانه روستایی به مرحله سقف گذاری رسیده اند.

    روحانی همچنین افزود: در حال حاضر 911 خانوار روستایی زلزله زده شهرستان بجنورد و 601 خانوار روستایی زلزله زده شهرستان مانه و سملقان ساخت و ساز خانه های خود را به پایان رسانده اند و پایان کار ساختمان خود را نیز دریافت کرده اند.

    وی در ادامه به اجرای عملیات ساخت و ساز خانه های جدید در سطح شهرهای دو شهرستان بجپنورد و مانه و سملقان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سهمیه اعطای وام برای ساخت و ساز خانه های جدید این دو شهرستان دو هزار و 500 فقره بود، هزار و 799 متقاضی به اداره کل بنیاد خراسان شمالی مراجعه کردند و این اداره کل تمامی آنها را برای دریافت پروانه رایگان ساخت به شهرداری معرفی کرد.

    وی افزود: از این تعداد 311 متقاضی برای دریافت وام به بانک ها معرفی شدند و قرارداد با آنان منعقد شد.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: تاکنون ساخت و ساز 127 خانه جدید شهری در این دو شهرستان به مرحله سقف گذاری رسیده است و 66 خانه جدید شهری این دو شهرستان نیز به بهره برداری رسیده و پایان کار دریافت کرده اند.

    وی درباره شرایط اعطای تسهیلات به متقاضیان زلزله زده بابت احداث خانه های جدید نیز عنوان کرد: اعطای تسهیلات برای احداث خانه های جدید روستایی در این دو شهرستان مبلغ 20 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد به همراه اعطای پنج میلیون تومان کمک بلاعوض و سه میلیون تومان کمک معیشت بوده است.

    وی خاطر نشان کرد: کمک بلاعوض و کمک معیشیتی فقط به خانوارهای اصلی ای که دارای سند ملکی بوده اند، اعطا شده است.

    روحانی افزود: اعطای تسهیلات ساخت و ساز برای احداث خانه های جدید شهری در این دو شهرستان زلزله زده مبلغ 30 میلیون تومان با کارمزد پنج درصد به همراه شش میلیون تومان کمک بلاعوض و سه میلیون تومان کمک معیشت بوده است.

    وی یادآور شد: انجام نظارت بر روند ساخت و ساز و صدور پروانه برای این زلزله زدگان رایگان بود.

    وی درباره وضعیت تعمیر خانه های آسیب دیده از زلزله در این دو شهرستان نیز اظهار کرد: سهمیه اعلام شده برای تعمیر خانه های روستایی خراسان شمالی دو هزار و 92 فقره بود که 702 خانوار به بانک معرفی شدند.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: تاکنون از این تعداد 272 خانوار تعمیر خانه های خود را به پایان رسانده اند.

    وی گفت: سهمیه اعلام شده برای تعمیر خانه های شهری خراسان شمالی نیز هفت هزار و 566 فقره بود که شش هزار و 571 متقاضی به بانک ها معرفی شدند.

    وی افزود: تاکنون از تعداد چهار هزار و 113 نفر از آنان تعمیر خانه خود را به پایان رسانده اند.

    روحانی درباره جابجایی محل سکونت دو روستای قره چای و پسرکانلو که با چالش رانش زمین مواجه شده بودند نیز اعلام کرد: جابجایی محل سکونت روستای قره چای به محل جدید (اراضی حدفاصل روستاهای استاد و رحیم داد) انجام شد و اهالی روستا در اراضی زیرسازی و آماده سازی شده منطقه یاد شده اقدام به ساخت خانه های جدید خود کردند که 80 درصد از خانه های جدید این روستای جابجا شده به مرحله سقف گذاری رسیده اند.

    وی درباره جابجایی محل سکونت روستای پسرکانلو نیز بیان کرد: این اداره کل دو مرتبه در دو نقطه متفاوت، زمین برای انتقال اهالی این روستا جانمایی کرد اما در هر دو مرتبه مقاومت اجتماعی رخ داد.

    وی گفت: در سومین مرتبه نیز انتخاب زمین جانمایی شده از سوی اهالی روستای میزبان دچار چالش شد اما سرانجام مشکلات این مقاومت اجتماعی حل شد.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی اعلام کرد: هم اکنون عملیات زیرسازی معابر در زمین جدید انتخاب شده برای جابجایی محل سکونت اهالی پسرکانلو در حال اجرا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو