مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار تهران:

وجود بافت فرسوده یکی از چالش های تهران است

عصر ساختمان- استاندار تهران با اشاره به چالشهای تهران و شهرستان‌های آن گفت: بافت فرسوده، حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی از چالش‌های اساسی در تهران و شهرستان‌های آن محسوب می‌شود.

وجود بافت فرسوده یکی از چالش های تهران است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمدحسین مقیمی در نخستین گردهمایی اعضای شورای اسلامی شهر و روستای استان تهران با عنوان توسعه پایدار استان تهران که صبح امروز در مرکز همایشهای وزارت کشور (سالن اجتماعات الغدیر) برگزار شد، اظهار کرد: استان تهران به‌دلیل اینکه پایتخت جمهوری اسلامی است از ویژگی‌های خاصی برخوردار است به‌طوری که برخی از پایتختها فقط مرکز سیاسی ویا اقتصادی هستند اما تهران هر دوی این مرکزها را در خود جای داده است.

    وی تصریح کرد: حضور مراکز تصمیم‌گیری اقتصادی و سیاسی در شهر تهران باعث شده تهران به‌جهات مختلف از اهمیت بالایی برخوردار باشد و به‌تبع هزینه‌ها و درآمدهای استان بالا باشد.

    استاندار تهران گفت: حضور بزرگترین و مهمترین دانشکده‌های کشور و مراکز اقتصادی و سیاسی، بهداشتی، آموزشی از ویژگی‌های شهر تهران محسوب می‌شود.

    مقیمی همچنین به موقعیت جغرافیایی شهر تهران اشاره کرد و گفت: استقرار تهران در مرکزیت شهر از شمال و جنوب و شرق و غرب به استان‌های کشور ارتباط دارد و از این جهت نیز شهر تهران منحصر به فرد است.

    وی با تأکید بر اینکه بالغ بر 16 الی 17 درصد از جمعیت کشور در استان تهران زندگی می‌کنند، گفت: فرصتها و چالشهایی در شهر تهران وجود دارد ضمن اینکه سیل مهاجرت به استان نیز افزایش یافته است و شاهد هستیم که مردم با فرهنگهای مختلفی در استان تهران زندگی می‌کنند.

    استاندار تهران گفت: شهرستانهای استان تهران با چالشها و کمبودهایی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و ورزشی روبه‌رو هستند.

    وی بیان کرد: با توجه به توسعه سریع در شهرستانهای استان تهران و با توجه به عدم فراهم ساختن زیرساختها شاهد مشکلاتی برای مردم در شهرستانهای استان هستیم.

    استاندار تهران تصریح کرد: امروز در شرایط خاصی قرار داریم و دولت، مجلس و شوراها با هم همسو و هم‌جهت هستند و این اتفاق مبارکی است و هم مجلس نظرات دولت را متوجه می‌شود و هم دولت به نظرات مجلس اهمیت می‌دهد و این درحالی است که شوراها و دولت نیز در انتخابات گذشته از یک مسیر حرکت کردند و اکثریت اعضای شورا کسانی هستند که سیاستهای دولت را قبول دارند و دولت نیز به حضور شوراها در تصمیم‌سازی‌ها و نظارتها احترام می‌گزارد.

    مقیمی تصریح کرد: یکی از نقاط مثبت شرایط فعلی کشور این است که اکثریت تصمیم‌گیران کشور با هم همجهت، همفکر و  همسو هستند.

    وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد از سوی استانداری تهران با بخشهای مختلف گفت طی ماه‌های گذشته جلسات منظمی با شوراهای اسلامی استان تهران، شهر تهران و مجمع نمایندگان تهران برگزار شده است و کارگروه‌های خوبی نیز برای پیگیری موضوعات تشکیل شده است.

    استاندار تهران راجع به سه چالش اساسی شهر تهران گفت: بافت فرسوده حاشیه‌نشینی و نامقاوم بودن واحدهای مسکونی از جمله مواردی است که باید به آنها توجه شود.

    مقیمی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی از جمله چالش‌های دیگر استان تهران هستند که در این حوزه با مواردی از جمله طلاق، مواد مخدر، فقر و اعتیاد روبه‌رو هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو