مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

عوامل تشدید رکود حاکم بر بازار مسکن چیست؟

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، شرایط و عوامل دخیل در طولانی شدن رکود حاکم بر بازار مسکن را تشریح کرد.

عوامل تشدید رکود حاکم بر بازار مسکن چیست؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدحسین افضلی با اشاره به رکود حاکم بر بازار مسکن، گفت: در وضعیت فعلی بازار مسکن عوامل مختلفی دخیل است که یکی از مهم ترین آن ها افزایش تعداد خانه های خالی است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موضوع مهم دیگری که به تشدید رکود حاکم بر بازار منجر شده بهره های بانکی یا ضرایب مضاعف آن است، افزود: افرادی که در این سیستم وارد شده و از این پول بانکی در بخش مسکن سرمایه گذاری کرده اند متاسفانه تاکنون  با عدم فروش ملک خود با مشکلات عدیده ای حتی برای بازپرداخت وام خود مواجه شده اند.

    بالا بودن نرخ سود تسهیلات مسکن عامل تثبیت رکود در بازار مسکن

    نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، بالا بودن نرخ سود تسهیلات مسکن را عامل مهمی برای تثبیت وضعیت رکودی در بازار مسکن خواند و تصریح کرد: نحوه واگذاری اعتبارات بانکی یا همان تسهیلات نیز در تدوام وضعیت فعلی در بازار مسکن دخیل است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر هر چند محدودیتی در ارایه تسهیلات مسکن وجود ندارد، گفت: اکنون به صورت گسترده به افراد متقاضی وام مسکن پرداخت می شود اما مبلغ وام نه کفاف خرید خانه را می دهد و نه به گونه ای است که اقشار ضعیف جامعه و خانه اولی ها امکان بازپرداخت آن را داشته باشند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی بازار مسکن و عاملان ایجاد رکود در آن باید با بحث های کارشناسی دقیق مشخص شود، افزود: یکی از مهم ترین راهکارها برای ساماندهی بازار مسکن سپردن مسئولیت ساخت و ساز به اهل فن و متخصصان است.

    بخش خصوصی و اهل فن در حوزه ساخت و ساز مسکن باید ورود کنند

    افضلی ادامه داد: دولت باید با حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران متخصص در حوزه مسکن هر نوع تسهیلاتی را نیز به این افراد اختصاص دهد زیرا با این اقدام وضعیت کلی بازار مسکن درگیر تحولات مثبت خواهد شد.

    وی با بیان اینکه ساخت و ساز مسکن از سوی برخی شرکت های متخصص می تواند به تامین مسکن به صورت اجاره به شرط تملیک در کشورکمک کند، تصریح کرد: در این نوع معاملات حاشیه سود سرمایه گذار دیده شده و متناسب با توان متقاضیان مسکن تامین آن صورت می گیرد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تامین مسکن به شکل اجاره به شرط تملیک در بسیاری از کشورهای دنیا روش موفقی بوده و در کشور ما نیز می تواند منشا اثر باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار