مدیران خودروعصر اعتبار

هاشمی:

کوه‌خواری در تهران شایع شده است

عصر ساختمان- رئیس شورای شهر تهران گفت: علاوه بر زمین‌خواری و گیاه‌خواری متأسفانه کوه‌خواری هم در تهران شایه شده بسیاری از مناطق با ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر مورد ساخت و ساز غیرقانونی قرار گرفته و سپس قانونی شد است.

کوه‌خواری در تهران شایع شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: این هفته به نام هفته درختکاری نامگذاری شده و در شرایط فعلی درخت برای شهر تهران مفهومی حیاتی است.

    وی تصریح کرد: تهران در گذشته ای نه چندان دور به عنوان منطقه ای سرسبز و پوشیده از درختان شناخته می شد اما در دهه های اخیر بخش قابل توجهی از باغات و فضای سبز تهران برای ساختن برجهای مسکونی و مجتمع های تجاری ریشه کن شده است.

    رئیس شورای شهر تهران افزود:اگرچه مرثیه سرایی برای باغات تهران مشکلی از شهر حل نمی‌کند اما نباید تصویر دیروز تهران را با سیمای خاکستری، هوای آلوده و طراوت و سرسبزی از دست رفته امروز تهران مقایسه کنیم و راه بازگشت به توسعه پایدار و سازگار با محیط زیست را در مسیری متفاوت بیابیم.

    هاشمی بیان کرد: توجه به این نکته نیز ضروری است که ایجاد فضای سبز و پارکهای جنگلی وسیع در حاشیه تهران اگرچه اقدامی مناسب و قابل تقدیر است اما جایگزینی برای باغات و فضای سبز از دست رفته یا در حال نابودی مرکز شهر نیست.

    وی اضافه کرد: علاوه بر اثرات غیرقابل انکار و ترجیحات فضای سبز در شهر، دسترسی و امکان حضور شهروندان در پارکهای جنگلی حاشیه تهران با حضور مداوم و آسان آنهاکنار و متن فضای سبز بافتهای شهری قابل مقایسه نیست و این خط مشیی که با نابودی فضای سبز متن تهران با پارکهای جنگلی، حاشیه ای شهر آن را جبران کنیم، سیاست مطلوب و مورد تأیید مدیریت شهری جدید نیست.

    رئیس شورای شهر تهران با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به صیانت از فضای سبزو درختان شهری بیان کرد: این موضوع مهمی است که در دهه گذشته اگرچه در شعار و تبلیغات شهری تکرار شده است اما در عمل مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفته و این غفلت مورد گلایه‌های موکد و متعدد رهبر معظم انقلاب شده است که در تهران و حومه آن علاوه بر زمین خواری و گیاه خواری متأسفانه کوه خواری نیز شایعه شده و بسیاری از مناطق با ارتفاع بالای 1800 متر مورد ساخت و ساز غیرقانونی قرار گرفته و سپس قانونی شده است.

    هاشمی گفت: شورای پنجم بر خود واجب می‌داند با نصب العین قرار دادن توصیه رهبر انقلاب در صیانت از فضای سبز شهری با هرگونه تخلف و آسیب زدن به محیط زیست به خصوص از ناحیه اشخاص حقیقی و حقوقی متنفذ و پرقدرت مقابله کند و از درختان که نفس به نفس شهروندان تهرانی هستند چون ناموس شهر صیانت کرده و بر جای هر درخت قطع شده که ثمره سیاسی کاری سیاستمداری یا منفعت جویی زمین خواری بوده نهالی نو بکارد.

    وی در پایان گفت: جای مردان سیاست بنشانید درخت که هوا تازه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو