مدیران خودروعصر اعتبار

ژاپن در ثلاث باباجانی مدرسه عشایری می‌سازد

عصر ساختمان- سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور اعلام کرد که امروز صبح در اجرای پروژه تامین امنیت انسانی از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن قرارداد ساخت یک باب مدرسه سه کلاسه عشایری در استان زلزله زده کرمانشاه امضاء شد.

ژاپن در ثلاث باباجانی مدرسه عشایری می‌سازد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدرضا سیفی در این باره افزود: در اجرای پروژه تامین امنیت انسانی که به صورت اختصارGGP نامیده می شود از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن و برای اجرای پروژه هایی در زمینه توسعه و تامین امنیت انسانی و برحسب نیازهای متفاوت کشورهای در حال توسعه اجرا می شود و هدف آن کمک به توسعه و رفاه جوامع روستایی است.

    وی ادامه داد: این پروژه بر اساس تفاهم نامه وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه ژاپن منعقد شده است و دفتر آموزش و پرورش عشایر از سال تحصیلی 94-95 مبالغی را جهت خرید کانکس از این کشور دریافت می کند که امسال با توجه به شرایط خاص مناطق زلزله زده مقرر شد یک باب آموزشگاه عشایری ساخته شود.

    به گفته سیفی این مدرسه در استان کرمانشاه، شهرستان ثلاث باباجانی دهستان خانه شور روستای شیخ صله واقع است و شامل سه کلاس درس، یک اتاق معلم،نمازخانه، اتاق مدیر و حیاط است و مهرماه سال آینده افتتاح می شود.

    سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور با بیان اینکه این مدرسه پذیرای 30 دانش آموز پسر و 14 دانش آموز دختر دوره اول متوسطه اول است گفت: مساحت این ساختمان 1000 متر مربع خواهد بود و به نام آموزشگاه ذی النورین نامگذاری می‌شود و دانش آموزان اهل تسنن در آن تحصیل خواهند کرد. مبلغ تخصیص یافته توسط کشور ژاپن 3میلیارد و 300 میلیون ریال است.

    در این مراسم که صبح امروز در مرکز اموربین الملل  و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد هیرویاسو کوبایاشی، سفیر کبیر ژاپن در ایران، غلامرضا کریمی رئیس مرکز اموربین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی تجهیز و توسعه مدارس و مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار