مدیران خودروعصر اعتبار

اختصاص وام به روستائیان برای ساخت مسافرکاشانه

عصر ساختمان:معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت : ۱۵ میلیون وام به روستائیان برای ساخت واحد برای گردشگری اختصاص می یابد.

اختصاص وام به روستائیان برای ساخت مسافرکاشانه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خبرگزاری صداو سیما، احمد شاملو گفت : در لایحه بودجه سال95 امکانی برای دستگاههای روستایی فراهم شد که مقداری قیر رایگان برای فعالیت های اختصاص پیدا کند و سهمیه بیناد مسکن 20 درصد و حدود 400 هزار تن بود که تاکنون 50 درصد تخصیص داده شده است.

    وی افزود : با این حمایت کار گسترده ای با مشارکت مردم و نهادهای محلی انجام و 6 میلیون متر مربع معابر روستاها در 5 ماه گذشته آسفالت شده است.

    وی افزود: با اختصاص کامل سهمیه در قانون بودجه تصویب شده می توانیم 18 میلیون متر مربع از معابر روستاها را آسفالت کنیم که این کار باعث هم افزایی دستگاهها و مشارکت خوب مردم شده است.

    تاکنون بیش از 100میلیارد تومان از طریق دهیاری های مردم برای اجرای طرح های معابر روستایی با نظارت بنیاد مسکن ، سرمایه گذاری شده و بسیاری از روستاها قبل از آسفالت معابر را بازگشایی کردند.

    شاملو تاکید کرد: یکی از اثار مهم کار این بود که در امور اجرایی بیشتر مردم را دخالت دهیم و دولت کار سیاست گذاری و نظارت را انجام دهد.
    وی خاطر نشان کرد: تاکنون وزارت نفت همکاری خوبی با بنیاد مسکن داشته و امید است در زمان باقی مانده تخصیص به 100درصد برسد و بر همین اساس برنامه ریزی گسترده ای انجام دادیم اگر این اتفاق صورت نگیرد با چالش مواجه می شویم.

    وی ادامه داد : براساس تفاهمنامه 5 جانبه ای که با سازمان های مختلف داشتیم برنامه ریزی برای بهسازی روستاهای هدف گردشگری شامل 150 روستا صورت می گیرد و با همکاری جمعی طرح های این این روستاها به اتمام می رسد.

    شاملو تاکید کرد: طرح های 150 روستا در 2 سال آینده به اتمام می رسد.

    وی افزود : وام برای نوسازی مسکن روستا با اولویت پرداخت می شود و کسانی که بخواهند علاو بر واحد مسکونی ،‌ واحد مسکونی برای در اختیار قراردادن به گردشگرها یا مسافر ، کاشانه واحدی را بسازند 2 وام تعلق می گیرد.

    وی ادامه داد: هر وام 15 میلیون تومان است و به صورت قرض الحسنه و با 5 در صد کارمزد است.

    شاملو تاکید کرد : وام های مسکن روستایی به طور گسترده عرضه می شود و برای وام گردشگری تعداد خاصی مراجعه کردند و تأمین وام مسکن سایر بسترها تأمین شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار