مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عمرانی استاندار یزد:

بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های سال آینده است

عصر ساختمان- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در جریان سفر به میبد اعلام کرد: بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ایجاد محله‌های جدید از اولویت‌های استان در سال آینده است.

بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های سال آینده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محسن صادقیان در جلسه ستاد هماهنگی سفر شهرستان میبد توجه به بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده را متذکر شد و اظهار کرد: ایجاد محله‌های جدید در جهت بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، اولویت برنامه‌های  سال آینده است و باید باید برای اصلاح بافت‌های فرسوده و ناکارآمد سرمایه‌گذاری شود تا در صورت بروز  حادثه دچار بحران‌های دلخراش نباشیم، ضمن این که با ایجاد طرح‌های عمرانی و محله‌های جدید گام موثری در تامین مسکن و ایجاد اشتغال برداشته خواهد شد.

    وی در بخش دیگر سخنانش با بیان این که شهر میبد یکی از شهرهای تاریخی و حائز اهمیت استان است، به اهمیت توسعه و ایجاد فضای نشاط‌آور در بین مردم تاکید کرد و گفت: ایجاد فضای شادی‌آفرین در سطح جامعه یک ضرورت است که باید به آن توجه شود و به ویژه در ایام عید نوروز نباید این نشاط به هر شکلی از بین مردم حذف شود.

    وی بکارگیری جوانان در ویژه برنامه‌های عید نوروز، هم‌نشینی و هم‌اندیشی با این قشر را در ایجاد روحیه نشاط و شادابی آنان موثر دانست.

    سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری توجه به زیباسازی محیطی دستگاه‌های اجرایی را نیز مرود تاکید قرار داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید برای زیباسازی محیط ادارات خود اقدام کنند.

    وی استفاده از خودروهای ادارات دولتی در ساعات غیراداری و غیر ماموریتی به ویژه ایام نوروز را ممنوع خواند و گفت: در ایام عید کشیک ادارات باید پابرجا باشد چرا که از مرکز استان نیز به صورت سرزده از ادارات بازدید خواهد شد .

    صادقیان توجه ویژه به ایتام در ایام عید نوروز را نیز یادآور شد و افزود: یکی از مهم ترین موضوعاتی که استانداری بر آن تاکید دارد، شرکت دادن ایتام و خانواده‌های آنها در مراسم‌ها و جشن‌های عید نوروز است.

    وی نسبت به چیدمان و ساماندهی بنرها و تابلوهای تبلیغاتی نیز توصیه‌هایی کرد و افزود: تابلوها و بنرهای تبلیغاتی به وی‍ژه در سطح جاده‌ها باید به طور منظم ساماندهی شوند و در نصب آنها به نکات ایمنی مربوطه توجه بیشتری شود تا بعضا منجر به مشکل و حادثه برای مسافران نشود.

    سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به نقش مشارکت مردم در مدیریت شهر نیز اشاره و بیان کرد: برای بهتر اداره کردن شهر، مشارکت‌های مردمی باید محور برنامه‌های شهر قرار گیرد.

    صادقیان با اشاره به این که میبد را نباید در میبد معرفی کرد، گفت:شناساندن این شهرستان با قدمت تاریخی باید به دیگر شهرستان‌ها نیز انجام شود و این نیاز به تعامل آن با دیگر شهرستان‌هاست.

    وی همچنین معرفی صنایع دستی شهرستان به گردشگران و مسافران نوروزی را با اهمیت خواند و گفت: معرفی صنایع دستی و هنر سفالگری این شهر در ایام عید باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که ایام نوروز یک فرصت مغتنم برای معرفی توانمندی‌های شهرستان است تا تولیدات شهرستان با قیمت مناسب و کیفیت عالی در اختیار گردشگران قرار گیرد.

    صادقیان از دستگاه‌های دولتی و اجرایی نیز خواست تا نگاه خود را از اعتبارات محدود دولتی بردارند و در جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی کوشاتر تلاش کنند.

    وی وضعیت نامناسب بودجه و شرایط اعتبارات دولتی و نبود نقدینگی را یادآور شد و افزود: برای اتمام طرح‌های نیمه تمام دولتی نیاز به مساعدت و مشارکت بخش خصوصی هستیم.

    صادقیان یکی از مهمترین مسائل استان را کمبود آب بیان کرد و گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و مشکل کم‌آبی در استان، لازم است همه ادارات و دستگاه‌های دولتی در رابطه با اطلاع‌رسانی پیرامون استفاده بهینه از این نعمت الهی در ایام عید، مسافران را آگاه کنند.

    سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استان در ادامه این سفر به همراه تنی چند از مسئولان شهرستان از برخی طرح‌های عمرانی میبد نیز بازدید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار