مدیران خودروعصر اعتبار

در صحن شورا صورت گرفت:

پرونده اصلاحیه بودجه سال ۹۶ شهرداری بسته شد

عصر ساختمان- اعضای شورای اسلامی شهر تهران با لحاظ برخی اصلاحات با اصلاحیه بودجه سال ۹۶ که از سوی شهرداری تهران درخواست شده بود موافقت کردند.

پرونده اصلاحیه بودجه سال ۹۶ شهرداری بسته شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، در پنجاه و یکمین جلسه شورا بررسی لایحه اصلاحیه بودجه مصوب سال 96 در دستور قرار گرفت.

    مرتضی الویری رییس کمیسیون برنامه و بودجه در ابتدای بررسی این امر گفت: لازم  است برای تنویر افکار عمومی و درک بهتر خبرنگاران توضیحاتی در خصوص بودجه مصوب سالانه ارائه دهم.

    وی ادامه داد: اتفاقی که در بودجه در طول سال می افتد بدین صورت می باشد که ممکن است درآمد ها حاصل نشود و اگر نشود هیچ گونه مصوبه جدیدی تصویب نمی گردد. چه در شورای شهر  و چه در مجلس شورای اسلامی  چرا که مجری فقط  می تواند بر اساس واقعیت ها ی درآمدی تخصیص ها را انجام دهد.

    وی در ادامه گفت: در اتفاقی دیگر  برخی از ارقام هزینه ای در آن جایی که باید هزینه نمی شود به عنوان مثال برای پرو ژه عمرانی اعتباری در نظر گرفته می شود اما به دلیل مشکلاتی که به وجود می آید پروژه امکان جذب اعتبار را نخواهد داشت یا حادثه غیر مترقبه ای روی می دهد که برای رفع آن  اعتباری بیش از آنچه پیش بینی می شود را بطلبد.

    الویری افزود: اگر هم در مقام اجرا و عمل اعتبار افزایشی داشته باشد  بدون اینکه سقف را تغییر دهیم می توانیم اصلاحیه انجام دهیم یا اگر درآمد ها بیشتر باشد این بخش مربوط به متمم بودجه می باشد که البته این موضوع فعلا منتفی است.

    رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا اظهار داشت : موضوع امروز ما اصلاحیه بودجه است. با توجه به اینکه الزاما ما 1500 تا 2 هزار میلیارد تومان عدم تحقق درآمد داشته باشیم در چند مورد احتیاج به جابجایی است.

    الویری با تشریح بندهای اصلاحی بودجه سال 96 گفت : 400 میلیارد تومان در اعتبارات جاری، 300 میلیارد تومان در اعتبارات عمرانی و نیز  در بخش تملک دارایی مجموعا حدود 760 میلیارد تومان شهرداری درخواست جابجایی در بودجه را  دارد.

    وی افزود : این در حالی است که اصلاحیه بودجه سال جاری یک سوم اصلاح بودجه سال قبل بوده یعنی در بودجه سال قبل شهرداری درخواست 1600 تا 1700 میلیارد تومان اصلاحی بودجه داشت.

    در ادامه اعضای شورا به مخالفت با برخی از بند های اصلاحی پرداختند. شهربانو امانی رییس کمیته ایمنی حمل و نقل نسبت به افزایش اعتبارات در بخش کمک به امنیت شهر ایراد وارد انست.

    محمد سالاری رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا نیز گفت : در این لایحه یک سری مبالغی است که کمیسیون برنامه وبودجه تبصره گذاشته و  شهرداری موظف است گزارش توجیهی آن را به کمیسیون برنامه و بودجه ارایه دهد، چرا این گزارش هم اکنون ارایه نشود؟

    وی همچنین افزود: در شورای چهارم برای امنیت شهر بودجه 5 میلیارد تومانی مصوب شده بود چرا در این 6 ماه این بودجه باید به 20 میلیارد تومان افزایش یابد؟

    سالاری خاطر نشان ساخت : در بخش بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی 70 میلیارد تومان اضافه شده است.

    وی افزود : در مورد نمایشگاه شهر آفتاب هم که همیشه اعتراض داشتیم که کاربری خاصی ندارد و نمایشگاه کتاب هم نمی شود در آنجا برگزار کرد، بار دیگر  200 میلیارد تومان در نظر گرفتند. این ها سوالاتی است که باید در اصلاحی بودجه پاسخ داده شود.

    در ادامه جلسه مجید فراهانی رییس کمیته بودجه شورا گفت :  ضمن احترام به دغدغه های اعضای محترم باید بگویم  تمام این نکات در کمیسیون مورد بحث قرار گرفت. نکته ای که وجود دارد کل رقم ها کمتر از 5 درصد بودجه مصوبه سال 96  است و معمولا کمتر از 10 درصد بودجه جابجایی قابل قبول است. ضمن اینکه این هزینه ها غالبش انجام شده  و امسال کمتر از سال های دیگر جابجایی ها انجام شده است.

    فراهانی همچنین افزود : در موضوع کمک به امنیت شهر 4100  کارت شناور ترافیک برای  پلیس راهور در نظر گرفته شده بوده  که البته در سال 97 تکرار نخواهد شد و این افزایش مربوط به این بخش است.

    بهاره آروین نیز گفت: دقت کنیم این بودجه را ما مصوب نکردیم و 6 ماه از سال مدیریت جدید سکان را در دست نداشته است.

    وی افزود : در خصوص شهر آفتاب نیز باید گفت بودجه نگهداشت آن باید مانند سالیان قبل تامین شود، قرار بوده این مجموعه واگذار شود ولی نشده و حال باید بودجه نگهداشت آن تامین گردد.

    شهربانو امانی بار دیگر گفت : آنها که تجربه 12 ساله شورا داشتند بودجه ای را نوشتند که 100 درصد غیر واقعی بوده است.

    در ادامه رای گیری برای تصویب کلیات اصلاحیه بودجه سال 96 صورت گرفت که اعضا با این امر موافقت کردند و کلیات اصلاحیه بودجه سال 96 رای آورد.

    در ادامه جلسه جزییات اصلاحیه بودجه نیز مورد بحث قرار گرفت که از این لحظه ابراهیم امینی نایب رییس شورا، ریاست جلسه را به عهده گرفت.

    در ابتدا افشین حبیب زاده پیشنهاد حذف ردیف توسعه باغ کتاب را ارایه کرد که این پیشنهاد از سوی اعضای شورا رای نیاورد.

    در ادامه محمد سالاری پیشنهاد حذف ردیف مدیریت پیشگیری و رفع سد معبر صنفی را ارایه نمود.

    وی گفت : کمیسیون برنامه و بودجه با موارد اصلاحی موافق نیست اما چون می گویند این ها اتفاق افتاد و هزینه شده به آن رای دهیم. این را باید در نظر گرفت که اینها خارج از 10 درصد اختیار ات شهردار می باشد.

    سالاری افزود : در شورای چهارم ما برای سد معبر بحث سد معبر 45 میلیارد تومان در نظر گرفته بودیم در نظر گرفته بودیم ولی دوباره75به  میلیارد تومان  افزایش دادند.

    در ادامه این پیشنهاد از سوی اعضای شورا مورد موافقت قرار گرفت و ردیف مدیریت پیشگیری و رفع سد معبر در اصلاحیه بودجه حذف شد.

    سالاری در ادامه همچنین پیشنهاد حذف ردیف اطلاع رسانی داخلی و بین المللی، راهبری و توسعه ارتباط شهر و شهروند که مربوط به روابط عمومی شهرداری تهران می شود را ارایه نمود.

    وی گفت: در دوره گذشته وقتی روابط عمومی بودجه اش آمد هر دو طیف شورا گفتند روابط عمومی کارهایی انجام می دهد که در حیطه وظایفش نیست و به 2 میلیارد تومان کاهش دادند ولی مجدد از سوی شهرداری در خواست افزایش تا  10 میلیارد تومان برای آن صادر شده  و لذا من موافق حذف هستم.

    شهربانو امانی نیز گفت : روابط عمومی شهرداری چه کارهای خاصی انجام میداده است  که در حال حاضر هزینه هایش   باید 4 برابر شود.

    وی افزود : این در حالی است که روابط عمومی در دوره مدیریت گذشته باید به واسطه رفتارهای پوپولیستی پاسخگو باشد.

    رییس کمیته ایمنی حمل و نقل خاطر نشان ساخت: هزینه برای کتاب های مدیریت جهادی و افتتاح های تبلیغاتی که امروز سبب  4 برابر شدن هزینه ها شده را  به اسم آقای نجفی ننویسند.

    در ادامه میرزایی معاون برنامه ریزی شهرداری تهران گفت : وقتی مدیریت جدید سکان را در دست گرفت همه اعتبارات روابط عمومی هزینه شده بود. دوستان توجه کنید رسیدگی به تخلفات جایش اینجا نیست. با این کار شما دارید شهرداری آقای نجفی را دچار اشکال می کنید.

    محمد سالاری گفت: با این استدلال من پیشنهاد حذف این ردیف را پس می گیرم.

    در ادامه محمد سالاری بار دیگر پیشنهاد حذف یک ردیف دیگر از اصلاحیه بودجه را ارائه داد که این بار مربوط به احداث و توسعه مجموعه شهر آفتاب بود که بالغ بر 200 میلیارد تومان می شود.

    زهرا نژاد بهرام نیز در این خصوص گفت : هزینه هایی که مربوط به بخش نگهداری می شود مورد قبول است اما در نظر داشته باشید که این اصلاحیه مربوط به توسعه مجموعه شهر آفتاب است.

    در نهایت این پیشنهاد از سوی محمد سالاری با توضیحات میرزایی معاون برنامه ریزی شهرداری تهران پس گرفته شد.

    همچنین پیشنهادات حذف ردیف ایجاد سلول دفن بهداشتی پسماند از سوی اعضای رای نیاورد و پیشنهاد حذف ردیف دیون بلامحل  نیز از سوی زهرا نژادبهرام پس گرفته شد.

    در نهایت اصلاحیه بودجه مصوب سال 96 با اعمال تغییرات صورت گرفته به رای گذاشته شد و اعضا با آن موافقت کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو